onsdag 16 februari 2011

mitt mamma-hjärta gör ont

Idag har varit en hemsk dag :( För Oliver del har den blivit bättre, febern har gått ner under dagen och han har lekt och skrattat trots lite feber trötta ögon, vår lille kämpe :)
Men för min lille Lucas har det blivit sämre.....han kräktes igår kväll, fick lite vatten i omgångar i natt, sen fick han lite välling, men kräktes upp det i sängen :( Så idag har han fått lite lite vatten VAR FEMTE MINUT, och lite lite välling till och från, tur nog har han inte kräkts något mer, men han har varit som en trasa :( bara hängt över min axel... ursh så hemsk att se honom så dålig, men suuuuuper skönt att han behåller vällingen i magen nu iaf, på kvällen har han fått 50 ml välling 4-5 gånger, nu har han däckat i våran säng där han ska sova med mig i natt. Papsen får sova med Oliver ute på gästsängen idag, vi vågar inte chansa ifall Oliver skulle börja kräkas, han är lös i magen nämligen.

En hemsk dag som sagt, jag hoppas natten blir bättre och imorgon mkt bättre, annars åker vi in med Lucas fast vårdguiden inte tycker det behövs...vill se hans livglädje igen!!!! Ursh vilka jäkla piss sjuk månader januari och februari har varit :( Dessa vintersjukdomar är ingen hit, hoppas det är över snart så vi får leka med mammagruppen och alla fina kompisarna där. Och att de inte behöver må dåligt mina små prinsar <3

Skippade träningen ikväll då jag är alldeles för känslofylld av oro för Lucas, får bli träning lördag och söndag. Det blir ju iaf totalt 3 ggr denna vecka, får räcka! Familjen går före allt annat!

Nää fast klockan bara är åtta så ska jag gå och lägga mig bredvid min prins i sängen, borde öppna upp böckerna och börja plugga.....men det får bli senare. Lab i Borås den 8e eller 10e Mars och tills dess ska man ha läst en bit... :/ aja det löser sig alltid ;)

Sov gott sen alla fina och skänk en tanke till lille Lucas som kämpar på att hålla kvar mat i magen och bli lite pigg och glad igen.

kram från en trött mamma-Nina

2 kommentarer:

  1. Lille skruttbollen då!
    Kan inte föreställa mig honom annat än den solstråle som han är. Stackars liten! Förstår om du är orolig.

    Håll ut, vi är många som tänker på er.
    pusspusspuss på er alla! (+några extra till Lucas..)

    SvaraRadera
  2. jag blir orolig... stackars lucas! ring om det är något vännen, jag finns alltid för dig!

    puss!

    SvaraRadera