tisdag 22 februari 2011

Never settle for anything less then butterflies...

God morgon, eller nästan förmiddag för mig som varit vaken sen 04.45 ;) Men idag klagar jag inte då de små sov hela natten lång förutom ett litet gnäll från Oliver. SÅ SKÖNT! Han fick hostmedicin från farbror doktorn igår och det verkar ju verkligen ha hjälpt den lille i natt. Så underbart! Han behöver ju sin skönhetssömn han med!

Redan tisdag, time flies....eeeeeeller inte. Gårdagen med kidsen var lagom rolig, mkt gnäll och skrik och inge ro. Så jag behövde sova och det fick jag som tur var. Däckade vid halv tio typ...Trots välbehövd sömn så känns dagen tung, ska försöka få till en prommis idag om det inte snöar alldeles för mkt. Skönt med frisk luft och clear the head lite. Hatar att känna mig låg, blir så oproduktiv på alla sätt och vis då....men men det går väl över. Hoppas jag får med några mammagrupps tjejer på prommisen så man slipper tänka för mkt kanske. Och sen får vi alla hålla tummarna att dagen inte blir ett kink-träsk som igår, I want happy children ;) Sen MÅSTE jag verkligen börja plugga idag....Lab i borås om 2 v, och då ska man ha läst ett gäng kapitel... på engelska också. Koncentration behövs rättare sagt. Textiltermer är ju inte riktigt det man kan flytande på engelska sen innan direkt.

Choklad är gott, men också en bov. En bov i att lite vill ha liiite till hela tiden. Igår hade jag som ett hål i magen. Eller bottenlös rättare sagt, typ varannan var tredje timme var jag sötsugen. Fick dämpas med lite ost, lite te och massa massa vatten. Men föga hjälpte det. Underlättar ju inte heller att det finns choklad i kylen. Men jag överlevde gårdagen så då ska jag väl överleva idag.....men som sagt, crappy-mood doesn´t help!!

Och sen ska vi väl prata om den där vikten igen, haha, besatt man kan bli dåååå, men jag har ju ett mål, men känner trygghet i att jag kommer klara det faktiskt :) Blir spännade att väga sig på lördag och se om jag kanske kan ha kommit ur mitt "fastna på en siffra på vågen". Alla hamn ar vi där oavsett hur mkt man tränar eller äter bra. Kroppen samlar på sig och ska sen ta nya tag att bli av med onödiga kilon. I lördags hade jag iaf lämnat 62,5kg och låg på 62,3 haha, så det finns hopp att jag kanske inte behöver stå och strampa i 2 v till på samma gram utan att det kan stå 61, nånting på vågen kanske? Vore ju trevligt, då har jag ju egentligen bara 1 kg kvar sen. 60 var ju målet. Men hey, Om min kropp har mer att tappa för att bli fastare så säger inte jag emot. men under 57 kg vill jag nog inte väga. Och jag kan säga en sak.....a boob-job är inte långt borta i tankarna sjukt nog..... trodde aldrig att jag skulle tänka så. Skrattat åt Gaby som sagt att hon kan tänka sig göra det efter graviditet...men jag är lite mer med på noterna nu. Man saknar ju det man hade!! Och plus att de var större under ammning också, hehe, gillade jag då jag aldrig direkt haft bomber till bröst innan heller ;) Men jag har varit nöjd med dem helt klart! men nu....det ända jag är nöjd med är att de inte hänger, man kan inte sätta fast en penna under hehe. Men de känns tomma.....som halvfyllda godispåsar typ :P Synd bara att jag är livrädd för att lägga mig under kniven.....meeeen man ska aldrig säga aldrig. Det är nått jag lärt mig nu :)
Tillbaka till vikten, om vi skiter i siffran så börjar jag känna att kläder sitter snyggare och att spegelbilden i underkläder ler tillbaka lite, and that makes me happy :) Men magen måste bli fastare, lättare sagt än gjort! men jag gör så gott jag kan, herregud jag springer tom på löpband. Den dagen trodde jag aldrig skulle komma, me hates them! Men sjukt nog så föredrar jag dem nu framför crosstrainern....vad har hänt? ;) Påtal om träning så blir det gymmet igen imorgon, ikväll ska Nicklas på hockey så då får jag snällt sitta hemma med kidsen :) men på onsdag....kanske torsdag....sen lördag och kanske söndag? :)

Övriga planer i veckan är besöka en bonngård med mammagruppen på torsdag, besöka en tandsköterska med kidsen på fredag morgon, äta middag hemma hos Emma på fredag kväll, bjuda på middag hemma hos oss, fina Milla och Jocke kommer på besök. Och söndag eftermiddag ska vi hjälpa Malle och Daniel att packa flyttbilen! Hey Ho va det händer grejjer ;)

näää om man ska ta och göra lite nytta kanske....eller fortsätta drömma om tatueringen och bestämma mig vilken och vart. Lite väl overkill och göra två på en gång hehe :)

Kram på er alla fina vänner som läser min blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar