söndag 13 februari 2011

planer som gick åt pipan...

Jahapp, taggad till tusen, och kände mig riktigt snygg gjorde jag igår, heeeeela vägen till tågparongen i Sollentuna C, då Nicklas ringde och gav den hemska informationen om att finaste lilla Lucas var lös i magen och spydde, och sen att han hade 39,9 graders feber!!!!!!!!!!! Min plutt! Besviken som bara den var det bara att gå mot bussen och åka hem istället för in till stan och festa, MEN hur besvikna och tunga mina steg var till en början så var det det självklara valet och väl hemma, med mina kokheta son i mina armar hela kvällen och natten så hade jag inte kunnat levt med mig själv om jag gjort nått annat val. Mina prinsar är mitt allt och de går före allt. Alltid!!

Stackarn kräktes i min famn en gång till under natten så han fick vatten på sked 3 ggr i natt, sen lite välling på morgonen, och sen lite till, så har vi hållit på hela dagen och han har inte spytt någe mer idag. Så skönt för honom. Lite orolig i magen är han fortfarande och har högfeber stackarn :( Så vi får se om det avtar lite imorgon annars är det dax att ringa farbror doktorn och höra.....
Min lilla prins ska få sova brevid mamsen ikväll igen, vill ha honom nära så jag kan finnas där för honom sekunden han vaknar till och har feber och behöver mig! Oliver är en stor och pigg kille och sover själv i deras rum, hittills mår han bra *peppar peppar* och för både hans och vår del hoppas jag han slipper spy och ha högfeber, ursh de är så hjälplösa de små när de är riktigt dåliga... I natt sov Lucas i min famn i säkert minst en timme, jag sittandes i sängen....och nää jag sov inte mkt, varken då eller senare... Till slut tog Nicklas honom och jag lyckades sova lite innan Oliver vaknade till och ville ha napp....3 ggr. Men min ängel till kille tog Oliver på morgonen så jag och Lucas sov en timme extra, sen fick jag och lille man sova näsan 2 timmar senare på förmiddagen också. Well needed! Jag hoppas inatt blir lite bättre, det skulle vara skönt! Men febernedsättande kommer vi behöva ge Lucas i natt med, så det är bara ta med in i sovrummet från början, och en nattlampa så man ser nått när pillret ska upp i rumpestumpen på honom ;)
Mina snuttisar <3>

Sen ska jag erkänna att jag åt 3 godisar igår och 2 bitar mjölkchoklad, jag tyckte synd om mig själv som missade tjejkvällen hehe. Kan inte säga att jag svulla direkt, men jag fuska! Var det värt det? njäää, men just då ville jag det, det var gott, men that was it! :) men ingen dog av det, hoppas bara det inte startar mitt sockersug för mkt bara, det är ju enda nackdelen med godis....

Imorgon kanske det blir gymmet igen om pojkarnas hälsa tillåter, sen hoppas jag även på onsdag, lördag och söndag. tisdag och torsdag är kärleken inte hemma och på fredagen vill jag ha kärleksmys :) Det ska vi såklart ha imorgon med, på alla hjärtans dag :)

Påtal om kärlek så ska jag lägga mig och pussa på min nu här framför tvn innan vi ska gå och sova!

Kram på er alla. Och ha en fin alla hjärtans dag imorgon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar