torsdag 5 januari 2012

Fit 2012, eller vad säger ni?

Im back again!!!! Missed me?! :) Har faktiskt saknat och skriva här lite...funderade på att starta en ny blogg, lite mer om träning, men hey jag gillar blogger.com, så jag stannar här! Men kanske blir en ny header senare eller nått. Time will tell.

Jo vad är händer i mitt liv? Jag är lycklig :) Har världens finaste fästman som är söt när han sover, underbara urgulliga barn som börjar bli stora killar som "kan själv" ;), två söta katter som sköter sig exemplariskt as we speak *peppar peppar*, ett vackert hem jag stormtrivs i, fantastiska vänner som finns där för mig i vått och torrt, mina föräldrar är de bästa som finns i världen, jag har ett bra betalt jobb, och jag försöker planera in en fin semester nån gång i år, och jag är frisk och kry och mår bra. Som jag sa jag är lycklig :) Det är ett sätt att se det på, kan även vinkla exakt samma känslor och så låter det så här negativt: Jag har en fotbollstokig trött fästman, snoriga barn som växer alldeles för fort och kräver massa planering, två katter som sköter sig 40% av tiden, ett liiite för litet hem som jag skulle vilja inreda på nytt, fantastiska vänner som jag inte har tid/tar tid att umgås med, mina föräldrar vill umgås med twinsen lite väl mkt, jag har för mkt att göra på jobbet så jag stressar på fritiden, undra när den där semester egentligen ska bli av, ja jag är väl ok frisk, vanliga kramper som vem som helst, vill ha lite mer spänning i livet, ja jag är väl ganska lycklig.

Hehe, lite roligt när man skriver det på två sätt, men egentligen menar samma sak. Jag är aldrig av eller på, jag är mitt i mellan, jag känner upp å ner, samtidigt! Därför tänker jag på båda sätten som jag just beskrev... Men det är nog bara bra, enligt mig iaf :) För vem vill vara klämkäck 24 h om dygnet eller gnällkärring under hela dygnet istället? En blandning är bäst ;) Hur kom jag in på det här? Bra fråga, är för trött helt enkelt så jag spårar iväg på knäppa stigar I guess. Jag bjuder på det! :)

Nu till inläggets titel: Fit 2012, eller vad säger ni?. Nåååå vad säger ni? From nu kommer detta vara lite av min träningsdagbok och peppbok. :) Jag har börjat gilla träning och fitness, kostlära och allt därtill. Tror nästintill att jag kanske en vacker dag utbildar mig inom nått av det ;) De ända bloggar jag läser just nu förutom mina vänners är träningsbloggar, helt beroende av det (Det och Celsius innan träning...haha) Får se hur länge intresset håller i sig, men just nu så här i början av nya året och sen ca 2 mån tillbaka är jag på G, jag är peppigare än peppigaste PEPP :) Jag gillar klychiga quotes om fitness och hälsa också så det kommer jag dela med mig av till er, och kanske smitta av mig av min träningsglädje, mina mål och min PEPP! :)

Nää här kommer lite pepp och sen ska jag sova! Nu kör vi mina vänner. Låt 2012 bli det året som allt hände, varför hände det? Jo för att DU såg till så att det hände. Nu sitter på kraften att förändra mkt i ditt liv, så lyft på häcken om något stör dig och JUST DO IT! :) Vill man kan man!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar