söndag 8 januari 2012

Tidsoptimist? javisst! :)

Tjohej!

Klockan är redan ett! Vi hade en hel del vi ville hinna med här hemma, hur har det gått? helt ok faktiskt måste jag säga :)

- Det mesta av julen är borta
- Nån tvätt är körd
- Efter många om och men (rabiat Oliver) kom vi ut och lekte på lekplatsen strax efter tio.
- Lunch fick vi alla i magen också, rester var perfekt att bli av med!
- De små sover, dock somna de in 12.20, ca 40 min senare än vanligt....
- Pga den sena insomningen av kidsen blev det tajt för mamsen att hinna lunch träna :( buuuhuuu hehe.
- Pappa Nicklas åkte till Kista nyss för sin klippning
- Nu sitter jag att tar en lugn halvtimme med en kopp grönt te, och ska snart "kamma till mig". Blir ju träning ikväll istället nu, så duschen får vänta, eller snarare tvätta håret får vänta tills sen! :) För träna ska jag!! Tur man har att gymmet är öppet till 23. Tack Puls och träning för att ni har grymma tider, och tack för att ni öppna ett gym under min lägenhet! :)

Vill tipsa om två bloggar som jag läser nu, eller två träningsbloggar.

- Smaljeansen
- Värsta feta bloggen (Rätt rolig tjej, dock gillar jag inte pulver dieten hon kör nu..)

Den sist nämnda bloggade om detta för några dagar sedan, lite det som jag var inne på om att "Unna sig". Sjukt kul och SANT tycker jag! :) Se nedan:


när ni står där och tänker att ni ska UNNA er något nästa gång, använd det här lilla… tankeexperimentet:
”Ni ska köra bil från Haparanda (er nuvarande vikt) till Ystad (drömvikten).
Det går jättebra, motorvägen är bred, solen skiner och ni är pepp på resan. Sen när ni kommer till Gävle så tänker ni att ”gud vad jag har kört snabbt och bra i dag, jag ska fan UNNA mig att köra tillbaks en vända,till Sundsvall, och vända”. 
Du kör till Sundsvall, vänder och är åter på väg ner.
Passerar Sthlm, Norrköping, Växjö – allt känns fina fisken. Då bara ”Åh, jag ska nog UNNA MIG att köra tillbaks till Södertälje igen”.
Vänder, kör till S-tälje, vänder igen, sätter kosan mot Skåne.
Peppen är hög. Nu SKA jag köra till Ystad tänker du glatt…”
Ni fattar va? Vad det här med att UNNA SIG betyder egentligen? Det låter bra. Som att man är snäll mot sig själv och ger belöningar, när man egentligen gör tvärtom. Så när ni ska unna er något nästa gång, fundera på vad det handlar om, innan ni kör vilse.”
Sedan la hon upp denna bilden. hahahahaha, så skön inställning :) Och SÅKLART man ska äta gott och äta det man vill, men med måtta :) För hallå?! vad vore livet utan godsaker? :)
DAGENS PEPP:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar