fredag 6 januari 2012

Prövningar på psyket!!!

Åhhh herre min skapare!! Nicklas äter massa godis här hemma, plockgodis + mjölkchoklad. Solklara favoriter. Det vattnas i munnen på mig, har 86% choklad som jag skulle kunna unna mig. Men det är inte samma sak.... Ahhh varför lovade jag mig själv att jag inte ska äta godis förrens sista helgen i januari, åh varför undrar jag just nu?!?!?!

Jo för att jag har satt upp mål för min träning och jag har ett par byxor jag ska komma i igen och känna att "you hot piece of ass, Nina" Och då gäller det att inte äta massa sötsaker, för då är man tillbaka på ruta ett igen med sötsuget. Och det är det inte värt att utsätta sig för allt för ofta. Och när suget är som starkast så glömmer man lätt bort att om jag äter så är det gott en stund, sen kommer man bli jätte mätt och få ont i magen, iaf jag då jag äter tills jag spricker haha. Och sen blir man seg av det och ännu segare imorgon! Värt det?! Ja ibland, men inte nu. Och just därför är det fantastiskt bra att man ibland lovar sig själv saker, för om man inte kan hålla dem, vad kan man då hålla egentligen?! Det är jag som styr och ställer i mitt liv, och det är jag som bestämmer hur jag ser ut, och det stämmer!! Sugen på godsaker blir vem som helst, det är ju mänskligt, men det är valet man gör när det händer som visar vart man står och vad man vill, antingen äter man och njuter, och har inte ångest över det, man måste unna sig, eller så finns det stunder som nu, när jag vill detoxa kroppen från socker i 4v, och då behöver man stanna upp, ta 15 sekunder och tänka till varför man inte borde. Inte för att nån annan tycker att man borde eller inte borde äta gott, utan vad vill jag EGENTLIGEN! Sockersuget är en stark kraft som tar över det mesta, men har man väl bestämt sig, precis som med sin träning!! Då är man starkare, man blir sugen som vem som helst, men man stannar upp, reflekterar och glömmer inte bort att man gör detta för sig egen skull, för sin hälsas och framtids skull. För egentligen, vem har sagt att "unna sig och äta godsaker" är det enda sättet att "leva livet" eller att "njuta". Jag har en belöning som väntar i slutet av januari såklart!!! Lite godis?! Ja kanske det.... Men den roligaste och bästa belöningen är att jag ska köpa nya jeans och kanske ett par skor :) För mig är det en belöning, belöningar kan se ut hur som helst!! Att få öppna munnen och stoppa i sig sötsaker gör stunden borde inte vara det ända sättet att "unna sig"! Inte enligt min mening!


Shit va peppad jag blev av att skriva om mitt sötsug! :) älskling ät du din choklad, jag ska ta mig en kopp te, kanske lite oliver och må bra över mina hälsoval i livet!!! :) I ROCK!

Blir ingen träning idag, vilodag på schemat.
Har varit två bra träningsveckor sista tiden!

Julafton och juldagen = godis och mat svullande i två dagar ;)

V.52 2011

Måndag- träning löpning
Tisdag - träning gym
Onsdag - sit ups + armhävningar hemma.
Torsdag - gymmet
Fredag - gymmet löpning
Lördag - nyår = vila
Söndag - vila

V. 1 2012

Måndag - gymmet löpning
Tisdag - PW kl 5 på morgonen
Onsdag - enklare styrka gymmet
Torsdag - gymmet löpning
Fredag - vila
Lördag - blir nog vila.., :)
Söndag - gymmet gissar jag!

Im on fire and I love it! :)

Puss på er och keep it up! You can do it!!!
Ha en grym helg!! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar:

  1. Nu blir jag alldeles pepp! Efter kvällens svullfest iofs, haha. Men jag blir extra sugen efter morgondagens träningspass iaf :)

    Fortsätt skriva gumman!

    SvaraRadera