lördag 7 januari 2012

Wakeup starving?!

De flesta mornar äter jag två stekta ägg och är mätt och belåten, självklart ett till två stora glas vatten och en kopp grönt te.

Men sen finns det mornar som jag 1. Inte vill ha ägg. 2. Kan äta allt jag ser och lite till!! Haha vad har jag gjort dessa nätter egentligen?! ;) Frukost är dagens viktigaste måltid enligt mig, men att äta för stor frukost kan vara dåligt då man på så sätt talar om för kroppen att "idag äter vi mkt" och plus att man kanske då skippar lunchen för att man fortfarande är mätt!! Nooooo good!! Äta minst 3 ggr per dag med jämna mellanrum är huvudregeln. Gärna 4-5 ggr ( två små mellanmål) är det bästa, jag får till det vissa dagar, speciellt nu när man tränar mer. Men annars, minst 3ggr!!

Men som sagt imorse åt jag massa!! Hehe så blir helt klart en lättare lunch vid 11-12 tiden!

Nu ska vi storhandla i Häggvik, och senare idag åka och hälsa på Nicklas föräldrar. Mina päron är i finland på gammel morfars begravning. Krut-gubben blev 97 år! :)

Kram på er mina fina vänner! Ha en grym lördag!! Och lycka till med träningen eller njut av vilodagen som jag aka *frukost-grisen* haha ;) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar