måndag 16 januari 2012

Måndag v.3!

Tjohej!

Blev tyvärr inte mkt till bloggande i helgen, tanken fanns där, men hade inte tid/ork att sätta mig vid datorn, och blogga via mobilen med små kids runt omkring mig som dyrkar min Iphone mer än de dyrkar mig...och ni ska bara veta att det är inte lite :P Kan säga som så att man undviker just nu att pilla på Iphonen då vi försöker göra den "mindre intressant" för de små liven. Såklart den verkar ASBALL när man kan pilla på skärmen och styra den så + massa bild och ljud + all om mamma å pappa gillar den så MÅSTE den ju vara bra ;)

aja nog om det hehe, helgen har varit toppen! Mkt familjemys har vi hunnit med men även hänga med grannarna och deras barn och fått finbesök av Malin i lördags kväll. Mkt trevligt! Tränats har det också gjort såklart, men även svullats OOOOPS! ;) Har varit sjukt sugen på godis heeeeeeela helgen verkligen, cravings utav dess like. Gav vika med nötter och 86% choklad i fredags. Och sjukt nöjd var jag med att det stillade mitt sug. Lördagen funkade med Brieost och rödvin. Vem kan klaga då liksom? :) Men efter att ha storhandlat hungrig, sett godishyllan, kommit hem ätit middag och suget var fortfarande på topp så kastade jag ut Nicklas på godisshopping. Och åååååh så gott det var. Det värsta är ju att skicka Nicklas att köpa godis ja det är som att skicka en råtta till en ostaffär hahaha, han kom hem med 1 kg godis typ, så där jobbigt mkt som ALDRIG tar slut, och vad gör man då? Man äter tills man stupar. Vilket jag gjorde i soffan med en godis i munnen typ haha :) Om det blev godis över? Såklart det blev. Jag hällde det som vanligt i våran godisburk på bänken. Där det alltid kan finnas godis utan att jag går och nallar. Meeeeeeeeeeeeeeeeen i planerna fanns ju inte att pojkarna skulle vakna sjuka idag, och att jag skulle gå här hemma och få leva med det faktum att jag väckte min godisdjävul i kroppen igår.....Oh no. Och SOM han har fått mig att lida. (Läs med Hollywood movie trailer-röst) "You woke up the beast, and now you think that I will go back to sleep again that easy?! Moahahahaha guess again little girl...Im gonna eat you up from the inside until you surrender..."

Och ja så blev det....DOH, klarade mig ända fram till lunch, sen fick jag och boysen den lysande idén att baka idag, "Vaddå, jag bakar alltid utan att ens smaka..?! No biggie" (det var här godisdjävulen vaknade från sin nap) När pojkarna inte åt upp all sin Tigerkaka, så tänkte jag (smart som jag är) men jag åt ju lite godis igår, så då kan jag lika gärna bara smaka en liiiiiten bit av Tigerkakan, så jag vet om den blev god..... And so I did. En hel godisskål senare och ytterligare en Tigerkaks-bit senare..... MÄTT! Och ehmm "Vad hände?" Godisdjävulen i mig ler belåtet och jag känner honom hångarva. Nu har jag lärt mig varför jag tänker på vad jag äter för att på det sättet kunna styra mitt sockerberoende...För det är illa. När startskottet går och jag "får" äta vad jag vill, eller när jag inte har kontroll över suget...ja då blir det lite såhär....Tjockisen i mig vaknar. Och han vill inte somna om haha! :)

Inte så farligt som det låter. Imorgon är jag på banan igen, det vet jag :) Man måste bara bestämma sig. Och jag bestämde mig för att äta godis igår, inget jag ångrar. Men det som hände idag....det skyller jag på någon annan :P På mina sjuka barn skyller jag det på....hahahahah Bra mamma va? ;) Man ska aldrig ångra sina val om godsaker, man ska njuta av stunden och känna att man förtjänar det! :) Man är ju herre över sin egen kropp trots allt! :)

Welliwell. Hur gick träningen förra veckan då. Här får ni hur planeringen va och hur den blev i grönt :)


Måndag: Morgon Pw/löpning 5km - Check
Tisdag: Sen kvällsträning, cykel 10 min + Styrka ben - 30 min cykel + styrka ben
Onsdag: Vila - Löpning 4 km
Torsdag: Löpning 3-4 km + mage/rygg - Vila (leka med Gaby)
Fredag: Mysfredag på gymmet! ;) Crosstrainer 10 min + styrka armar - Vila
Lördag: Vila - 10 min Crosstrainer + styrka armar + 1 km Löpning som avslutning
Söndag: Gärna en tidig morgon PW iaf :)  - 10 min Roddmaskin + 30 min Nike Training Club pass


Slutsats: Riktigt bra träningsvecka! Fick ihop de timmarna på gymmet som jag ville, blev bara lite byte av dagar, och tom lite mer träning på söndagen än planerat. Men det var bara skönt! :)

Upplägget för denna vecka ser ungefär likadant ut hade jag tänkt mig, bara lite byta av ordning i dagarna. Kanske få till nått kl 05.00 morgonpass då jag lämnar denna vecka?!


Måndag: Kvälls löpning 4-5km + Mage/rygg
Tisdag: Vila
Onsdag: Cykel 20 min + Styrka ben
Torsdag: Löpning/PW 3-4 km + mage/rygg (Morgonpass?!)
Fredag: Vila
Lördag: Crosstrainer 10 min + styrka armar
Söndag: Gärna en tidig morgon PW iaf :)

Där har vi upplägget och målet för veckan. Veckan börjar inte lika lätt som förra veckan med morgon pass och massa energi. Denna vecka börjar med en heldag hemma med sjuka barn, sötsaker i magen, tunga trötta ben, och ett Löppass som väntar ikväll. #Icandothis Nu behöver jag ER pepp mer än någonsin vänner, så massa kommentarer tack och gärna ett sms eller två, med att jag fixar det!! Och HEY inte bara kommentarer och skratt om min godisdjävul nu va? haha, eller jo såklart ni ska, men inte BARA ;) Behöver pepp till tusen!! Meningen som börjar på GO......och vanligtvis slutar med GOOO ME! ligger just nu mer i naturen med att sluta på GOOOO-DIS ;) hehe

Snart börjar nog twinsen vakna till liv igen efter sin mitt-på-dagen-nap, förhoppningsvis utan feber. Stackars små snuttar!! :( Fast samtidigt lite stackars mamma, för det var inge vidare skoj att få dem att somna in idag till vilan... :/ men tillslut så. Har sedan dess suttit här i soffan och pustat ut. (sval en godis eller två också kanske hehe)

Welliwell, whats for dinner tonight? nått med köttfärs tror jag...eller Baconlindad kyckling som vi har left-overs av.....hmmm....dunno, dunno. En sak som är säker är iaf att jag är törstig och ska ta mig ett glas vatten! :)




1 kommentar:

  1. Du kommer absolut fixa det! Du är ju min förebild jöö, supermom, karriärskvinna, hälsomedveten, sjukt bra kompis, superwoman helt enkelt! :)

    SvaraRadera