tisdag 10 januari 2012

God morgon!

Om jag är pigg idag? inte det minsta, åååååhhh jag vill ha vår och sommar och sol och värme!!! men nu ligger det iaf lite snö på backen som gör det lite ljusare.....

Twinsen ska snart på sin 18-mån kontroll på BVC, spännande att se hur deras utveckling går och hur mkt de väger, speciellt Oliver ;) Min lilla knubbis hehe. Nicklas ska dit med dem kl 8.30, så jag räknar ner minuterna tills han ringer och berättar allt för mig! Mammas stora killar :) Det är min hämta vecka denna vecka vilket innebär att man slutar strax efter 15.00 och ska laga middag hela veckan....yay...hehe :P och nu när jag skriver det så minns jag att jag glömde ta fram nått ur frysen...men åååhhhhh. Får kolla om Nicklas ska hem en sväng efter han lämnat kidsen, annars blir det nånting med lax, för den tinar upp fort i vattenbad! :)

Vecka 2 redan på 2012, och här nedan ser ni min plan för träningsveckan. Vissa dagar kan säkert flyttas om jag bokar in nått att göra nåm dag. Men totalt ska det bli minst 4 besök på gymmet!

Måndag: Morgon Pw/löpning 5km - Check
Tisdag: Sen kvällsträning, cykel 10 min + Styrka ben
Onsdag: Vila
Torsdag: Löpning 3-4 km + mage/rygg
Fredag: Mysfredag på gymmet! ;) Crosstrainer 10 min + styrka armar
Lördag: Vila
Söndag: Gärna en tidig morgon PW iaf :)

Så skönt att ha "put it in writing" för då är det inga frågetecken, bara tuta och köra. Ungefär som att man får till jobbet eller skolan varje dag. För inte skolkar man från det "bara för att man inte orkar just nu" nääää inte vi vuxna mogna människor iaf ;) För då är jobbet ett måste och studier självvalda och något man vill lära sig! :) Och samma gäller väl en hälsosam träningsinställning? man vill väl inte svika sin kropp och vara en quitter? ;)




Ha en grym dag alla vänner! Btw, vad sägs om att skapa en "Fitness challenge" ihop? Tillsammans sätta en plan och deadline, och sen köra och ha avstämningar längst med tidens gång? Kan ju vara en kortare eller längre utmaning, låt oss säga 30 dagar eller 3 mån? Och självfallet delmål på vägen... Sugna? Kommentera gärna och säg vad ni önskar att jag drar ihop åt oss :) För jag tror mig veta att jag har några vänner som har fått lika blodad tand som jag på detta, och för att inte vara en i mängden som kommer sluta använda sitt gymkort om ca 3 månader och glömt sina mål så måste vi peppa varandra tycker jag! :)

1 kommentar:

  1. hehe, jag drömde faktiskt om dina pojkar! Och då var Oliver svarthårig av nån anledning..? 18 månader, herregud! Time really flies. Fifan.

    Jag har två delmål, dels att bli så pass fit att jag trivs i min kropp till sommaren och att sen att få min drömkropp till december. Tror det är bra, hälsosamt och realistiskt att sätta långsiktiga mål. Dessutom skulle jag vilja lära mig springa utomhus. Ughh. Den blir en svår nöt att knäcka. Får se om den ens kan bli verklig med tanke på mina knän. Men jag ska absolut försöka. Jag vill vara slimmad och stark.

    Har lite mycket i huvudet just nu, men i slutet av månaden ska jag sätta mig ner och börja göra som du: planera in min träning men framför allt göra matschema! Min akilleshäl :)

    SvaraRadera