måndag 30 januari 2012

Smygstartar på gymmet! Fit 2012


Go Go Go!! Så less på att inte kunna hänga på gymmet och känna endorinkickarna i kroppen. Oavsett om jag sprungit en halv mil, intervallat 3 km, kört Nike Traning Club appen eller bara lyft skrot som vissa kallar det så känns det så jäkla bra! :) Har dock såklart varit klok i min "way back in the game" efter denna hemska hosta (som fortfarande envisas med att kittla min hals). Har blivit två lugna pass, PW med lätt löpning som avslut i lördags och idag 20 min cykel , 10 min PW + armar och mage. Dvs har hållit mig borta från cardioträningen för att inte få upp för mkt flås och påfresta min hals. Har ju inte alls ont, men känns dumt ändå. Så om det rullar på som det gör nu så ser veckoträningsplanen ut som följer:

Måndag: 20 min cykel + armar och mage + 10 min PW - Check
Tisdag: kl. 05.00 NTC-pass hemma
Onsdag: Löpning 3-5 km (beroende på dagsformen) + mage/rygg
Torsdag: 10 min uppvärming + massa ben och rumpövningar
Fredag: Vila
Lördag: Lunch eller morgon PW + armar
Söndag: Vila

Låter väl som ett OK upplägg? ;) Är dock liiiiiite skeptiskt till att gå upp och träna imorgon bitti hehe :) men då kör jag ju bara ett 30 min Nike Training club pass hemma + lite enklare variant då jag inte har hantlar eller kettlebells hemma ännu... Dock rätt jobbigt ändå ;) aja, Vi får se hur veckan slutar... Oliver är som sagt sjuk igen, kanske inte får sova så mkt i natt å då skippar jag lätt morgonträningen. Och om han blir jätte dålig ja då blir det inte så många kvällsträningar som jag hoppas heller. Det är grymt att ha en plan, men man måste låta vardagen kunna styra lite, så länge man styr om träningen också och inte bara skippar! En ändrad plan ska ha en backup plan som bestäms där och då beroende på förutsättningarna enligt mig :)

Är rätt trött nu, gamla tanten Nina kom ju hem sent igår (00.30) då jag träffade mina fina vänner över en fika och bio. Så härligt att ses och snacka skit. :) Vi såg nya M.I med Tom Cruise, and I liked it måste jag säga. Trots att jag var aptrött på vägen hem. Men trots trötthet och seghet av att stå och vänta på pendeln så var det härligt att få prata med fina Malle-Balle om allt mellan himmel och jord. Du är en fin vän, och du är så mkt mer än vad du själv vågar tro eller vad du ger dig själv cred för. Håll näsan högt och kör vännen! Det är dags att tänka på dig själv, och slappna av och varva ner. Allt löser sig, det vet jag!! Stress löser inget. Om inte du av alla jag känner gör den karriären som du vill i livet så vet jag inte vem som ska göra det. Jag tror på dig !!! :) With all my heart!

Nää nu ska jag bädda ner mig själv :) Magen är nöjd efter lite Kesella m. kanel efter träningen och kissblåsan börjar fyllas IGEN efter allt vatten man dricker. En nackdel med att träna sena kvällar: man vaknar mitt i natten och är TOK kissnödig. No fun. En vacker dag(natt) kommer jag sätta mig i kattlådan av misstag och kissa där när jag är uppe och gör mina behov mitt i natten haha ;) *tröttmössa*

Sista dagen på Januari imorgon. Känns skönt, Februari är en kort månad och för mig innebär den 4v utan socker och mkt tid på gymmet. KUL! Belöningen har jag inte klurat ut ännu :) Förutom en ny fin klänning till bröllopet vi ska till. Men det är ju längre bort än 4v. Så jag ska fixa till en delmåls belöning! hehe Fast jag inte äter morötter så gillar jag att springa efter dem ;)

Februari 2012- Here I come :)



Puss på er


1 kommentar:

  1. Blev typ gråtfärdig när jag läste vad du skrivit om mig vännen, tack från hela mitt hjärta - behövde nog höra det! <3 love you!

    SvaraRadera