onsdag 14 mars 2012

5 km löpning - CHECK!

Go kväll,

Maaaajfaaaaakking gaaaaad!!! haha Celsiusen fick som vanligt hjälpa mig på traven nu ikväll innan löpningen, pepp pepp, hepp hepp, go go! På med träningskläderna, vänta tills efter 20.00 så maten hunnit smälta något i magen (åt strax efter 18). Bestämdhet och vilja fick mig att inte välja bort löpningen från träningsschemat. Tänkte att jag skulle byta träningsdag med nått mildare pass för benen, men NÄÄ NÄÄ så lätt kommer du inte undan Nina. Tänk om en PT stod framför dig och sa SPRING KVINNA SPRING! skulle jag då åma mig och säga "meeen asså, kan jag inte få göra nått som inte är lika jobbigt?!" Hade jag sagt det hade han nog tvingat mig att springa en mil hehe. ;) Så på med löpardojjorna, och upp på löpbandet, efter en halv kilometer kände jag knappt mina lår längre, efter 0,5km people?! Hur fasiken lyckades jag dra mig igenom 5 km undrar ni? Ja det undrar jag med så här i efterhand haha, jag intervalla lite tom, ner på 9,5, upp på 13, ner på 10,5 upp på 14, ja ni fattar. Svettig som en gris, och vid 5 km när intervallen va på 14 så hoppade jag av och trodde jag skulle spy. Och likt en ko som bajsat på sig OCH bär på ett kylskåp gick jag av löpbandet. Hahaha :) Flåsade gjrode jag, svettades gjorde jag, ont i låren hade jag, men ett sjukt jäkla självbelåtet leende på läpparna också! "Fan va grym du är Nina, you did it, mot oddsen!!" Att jag imorgon kanske inte kommer upp ur sängen är en annan femma! ;) Jag gjorde det och jag tänkte inte den klassiska tanken "Jag gör det imorgon...." Ta tag i nuet och överträffa dina egna tankar om dig själv! Jag var kanske inte en gepard, men kanske en gasell? ;)

Bild cred

Nu ligger proteindrinken nere i min mage och tröttheten i mina ögon börjar komma smygandes. Men innan det blir nattevila så måste jag plocka och diska i köket, och sen prova Malins fina klänning + kavaj/jacka som jag fått låna till bröllopet!! Min underbara fästman satte sig i bilen vid halv tio och åkte och hämtade upp dem åt mig då planerna om att hämta dem imorgon sprack. Världens bästa baby har jag allt!! :) Och TACK Malin för att du lånar ut kläderna till mig, nu ska jag bara hitta ett par heta skor till imorgon.

Note to self: Glöm inte plånboken!!!! ;)

God natt å sov gott alla fina vänner, bekanta och främlingar :)

Puss å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar