måndag 5 mars 2012

Tonfisksallad till frukost? okejrå! :)

Imorse blev det stressigt iväg till jobbet, var slöstartad och sen fick jag lida pga just den sega starten! Missade den första bussen jag gillar att ta när jag börjar tidigt, trots att jag struntade i att steka mina ägg, och därmed glömde ta mina vitaminer. DOH! Jag slängde, bokstavligt talat, i mig resterna från min tonfisksallad lunch igår med lute keso i. Stadig frulle skulle man kunna säga ;) Men jag som är van med ägg till frulle skulle nog näst in till kunna äta köttfärsbiffar till frukost hehe. Jag gillar en ordentlig frukost som jag står mig bra på! Inga fjanterier med att hoppa över frullen eller ta en skål med yoghurt, det är inget för mig! det får man bara lida av senare på dagen...sockersuget som växer fram eller att man svullar vid lunchen eller middagen sen istället! Iof så är jag en obotlig middag svullare tror jag. haha Speciellt om det är JÄTTE gott :P Då äter jag liiite medans jag lagar, den min tallrik, och kanske nått från pojkarnas rester + lite från kastrullen innan jag packar ihop matlådor. NO GOOD I KNOW! men men, ingen är perfekt ;) hehe

Som ni kanske märkt har jag inte nämnt min vikt på länge, och det är med flit, varför tänker ni då? Jo för att jag inte vet vad jag väger! :) Behövde en paus från vikt fokuseringen, jag kommer vilja köra en mer fokuserad period snart igen, men då kollar jag mest på fettprocenten som vågen visar (min balla våg visar iaf det) och inte så mkt på den faktiska kroppsvikten. Jag märker på kläderna att det händer saker i kroppen, och det är det viktiga. Tyvärr så är jag en envis person som i min stenhårda fokus lätt kan rikta in mig på fel saker. Och jag gillade inte hur mina tankar kring mat började bli i sammanband med att "Hålla vikten nu vid 60kg". Jag vill vara hälsosam på alla plan, inte bara träningsmässigt. Jag vill inte ha "onda" tankar kring mat.
Att jag väljer att äta mindre spannmål är för att jag mår bra av det, det var nått jag inspåg väldigt tidigt med min LCHF-kost. Nu äter jag betydligt mkt mindre fett, men fortfarande mkt nyttiga fetter och protein och fettrika ostar. Mer bär och nötter äter jag nu också. Just nu passar det perfekt. Ur LCHF synviken så är jag inte i Ketos, vilket betyder att jag inte förbränner så mkt fett som jag skulle kunna, just för att jag äter mindre fett, men jag gör detta på test och ser vad som händer ;)

Mat är gott, och mat ska få dig att må bra!!

Ikväll blir det nog gymmet igen, men vad ska man hitta på där idag? Är lite sugen på att satsa lite mer på löpningen nu...hmmm...snart kan man ju springa ute, och det vore grymt att äntligen lyckas/orka/våga springa 1 mil :) hmm, tål att tänkas på!

Till lurre idag blir det middagsrester från igår, Mozzarellapestofyllda köttfärsbiffar med broccoli och 1% kesellaröra till. Gött sa hälsogrisen! :) Nu blir det till att fixa en stor kopp grönt te och sen kicka igång jobbet! Imorgon blir det nog vab igen, buuhuuu, Nicklas stackaren har också åkt på ögninflammation nu :( så jag spritar mina händer som om pesten vore lös! hehe VILL INTE BLI SMITTAD! aja, håller tummarna, gör gärna ni också det ;)


Ha en grym måndag mina fina vänner! ta hand om er, på alla sätt och vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar