onsdag 21 mars 2012

Crossfitpass - Check!

Nu är man på jobbet igen, eller varit här ett tag nu då det snart är lunchdax. På morgonen blev det ett 15 min crossfit pass på Sats som planerat! Med en Celsius i kroppen såklart! ;) Skönt med lite extra träning! Eller igår blev det min enda träning faktiskt, då jag hade glömt bort att vi behövde storhandla så det åkte Nicklas iväg och gjorde vid åtta och kom hem kvart över nio. Och då halvsov jag typ i soffan hehe ;) MEN ikväll satsar jag på att köra ett till pass trots redan ett kört!
Till frukost blev det ett besök på Scandic Infra hotellet. Vi kan äta deras frukostbuffe för 45 kr nämligen vi som jobbar i området. Och det är inte fy skam ;) Nom Nom. Det slår mina två kokta ägg jag hade i väskan med hästlängder hehe.

Idag såg passet ut som följande: 50 sek per övning 10 sek vila/byte. 3 set (dvs alla 5 övningar ggr 3 = 15 min totalt)

1. Sneda bakåt utfall med 7kgs medicinboll
2. Crazy Ivan (magövning med 5kgs vikt)
3. Sumo squats med valfri vikt
4. Hopp-utfall med 7kgs medicinboll över huvudet och med rotation
5. Burpees (hoppa ner, göra armhövning, hoppa upp och sen upphopp. Om och om och om igen. HATA haha)

Känner redan nu av mina axlar och bröstmuskler. aj aj aj Imorgon kommer jag vara förlamad ;)


Nää nu är jag hungrig! Blir lax och spenatpaj(utan skal) med kokt ägg och avocado till lunch. Lite leftovers som behövs ätas upp :) Innehåller massa nyttigheter, mkt protein och bra fetter! Win, win och win!

Ha en fortsatt grym dag!

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar