tisdag 20 mars 2012

Crossfit - snabb och bra träning!

Hello,

Mitt i lunchen här hos mig och jag har tagit en snabblunch vid datorn då jag hämtar kids idag. Köttfärsbiffar och broccoli rester från gårdagens middag + keso fick mätta min mage idag. Lika gott idag som igår! Blev ett snabbt crossfit pass strax efter 6 i morse på Sats här i Väsby. Har fått ännu en veckas provträning där, haha snart är jag nog inte välkommen att provträna längre ;)

Blev iaf 3 reps av 5 övningar, 50 sek övning, 10 sek vila på varje. Så totalt 15 min effektiv träning.

1. Stående planka med hantelrodd
2. Enbens knäböj mot bänk - höger ben
3. Enbens knäböj mot bänk - vänster ben
4. Armhövning mot bänk med sidewists
5. Magövning med Pilatesboll

Stående planka, saknas dock hantlar inför rodden på bild ;)
Avslutade med lite extra magövningar också innan duschen. Efter passet blev det keso med kanel och grönt te till frukost på jobbet och en choklad proteindrink. Kokade ägg hemma som jag skulle ta med, men de glömde jag och keso var det enda jag hade i matväg på jobbet ;) Trots att träningen nu skulle kunna ses som avklarad för dagen så är jag sugen på att träna ikväll hehe. Kommer jag nog göra. Blir ju så snabba pass med crossfit innan jobbet. Men nu eftersom jag har en provvecka så ska jag såklart köra ett snabbt 15 min pass även imorgon bitti ;) Ganska skönt att får åka bil på morgonen också och slippa buss och tåg för engångs skull! Och bonus träning är ju alltid bra!
go go go! :)
Idag blir det fläskwok med kokosmjölk till middag. Jag äter det som det är då jag inte har mirakelnudlar hemma at the moment, men man och barn äter nog med ris till. Ska ha i lote sambal oelek, bambuskott, broccoli, paprika, lök, vitlök, soja, m.m. Blir nog gött! Var länge sen vi åt det faktiskt :)

Nää nu jobba vidare och ta en kopp grönt te och fylla på med mer vatten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar