tisdag 13 mars 2012

Träna två gånger idag?

Go kväll :)

As we speak är min duktiga man ute och springer och ska avsluta med lite styrka på gymmet! *stolt* Jag tycker det är kul att han hittat lite motivation att börja röra på sig och bli starkare! Där får han många nya plus i kanten av mig, även PUSS i kanten *tihi*

Jag sitter här framför datorn och läser lite bloggar....köket är plockat och klart, och middagen ligger såklart redan i magen. Är lite inne på att ändra lite mer på min kost...hmmm, men är inte helt klar med min plan ännu hehe ;) Blir fortfarande mindre kolhydrater då min mage mår bra av det, men har som ragt redan börjat minsta rätt mkt på fettet, äter nästan aldrig bacon längre, tar mkt lite av de gräddiga såserna etc. Varför gör hon de tänker ni som äter enligt LCHF-kosten. För det är ju fettet som man tillsätter som gör att man förbränner fettet i kroppen snabbare. Så sant så, men jag har inte bråttom att gå ner i vikt, och jag har inga 15 kg som ska bort heller. Så jag vill tänka på vilket typ av fett jag stoppar i mig. Jag äter fortfarande ostar och dylikt, men exempelvis så äter jag mer och mer magrare alternativ av exempelvis mejerier ibland. Jag blandar dvs. Och vad blir nästa steg är frågan? Sugen på att "röra om i grytan" känner jag ;) Jag håller er såklart uppdaterade!

Ikväll blev det iaf en väldigt fettsnål middag i form av tärnade kycklingfiléer stekta i lite olja, som sen las i lite vatten för att få puttra tillsammans med vitlök, paprika, lök, paprikapulver, salt, peppar och persilja. Grabbarna fick pennepasta till och jag åt brysselkål och broccoli till. Twinsen åt såklart favvon till också, nämligen broccoli :)
När jag sitter här och surfar och läser om träning så blir jag träningssugen, ska jag kanske ta en sväng ner till gymmet när Nicklas kommit hem? hmmm maybe baby ;) hehe, njaaa, jag skulle vilja, men jag tror Nicklas skulle uppskatta att vi umgick lite ikväll. Går gick jag nämligen och la mig kl halv nio hehe. Läste lite i "The secret" och somnade som en gris innan klockan nio. SKÖNT!
Blir nog träning imorgon och på torsdag istället tror jag. Måste på torsdag även hinna med att åka förbi inne i stan och träffa Malin och låna klänning att ha på mig på bröllopet :) *tack fina du* Jag är ekonomisk och väljer att lägga pengar på endast ett par nya skor istället. Möhippa och bröllopspresent har redan dragit iväg i extrakostnader i detta hushåll. Så då tänker jag lite ekonomiskt som sagt *stolt över mig själv*

På fredag och lördag blir det svårt att hinna med träning då Nicklas ska på hockey på fredagen och på lördagen är det bröllop...hmmm, kanske hemmaträning på fredag iof? Aja, time will tell :)
Kvällens sista träningspepp som kanske ger dig just den där kicken i baken som du behöver? ;)


Get fit or die trying! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar