tisdag 27 mars 2012

En natt med lite sömn bakom oss

Magsjukan har kommit hem till oss. :(

Stackars Lucas bajsade ner sig själv och sängen totalt igår kväll runt 23.30 tiden. Efter en dusch och ombyte la vi honom inne hos oss. Inom 1 timme kom nästa fyllda blöja, sen en kräkning på det. In i duschen igen, på med ny blöja och pyjamas och svabba rent i sängen. Då kom en ny kräkning fast på vardagsrums golvet..... sen Gick det ca 30 min innan lillen kunden somna om igen, 20 min efter det, en ny lös avföring i blöjan, upp igen och samma process :( Ja ni hör ju hur mkt vi har sovit... NOT! Bäddade fram och plastade in en madrass till slut och så sov jag och Lucas på vardagsrums golvet. iaf lite sömn blev det mellan 02.30 och 05.30. YAY! ;)

Sen dess har han faktiskt kunnat dricka lite vatten och välling, och ätit lite äpple och rostbröd. Lagt en till lös blöja men inge mer kräkningar *peppar peppar* Nu ligger de och sover middag de små liven. Jag är dödstrött men jag tar mig nu en kopp te ska snart äta lunch och kanske jobba lite? *snark* Aja, thats life!

Hann med att träna igår iaf, kom hem sent från jobbet då jag passade på att jobba över lite för att hinna med det som måste göras. Så åt inte middag förrens 19.15 ungefär, tur att jag hade ätit mellis vid tre annars hade jag DÖTT! Men eftersom jag åt så sent så var jag ju tvungen att vänta lite extra innan jag gick ner och träna, fast jag inte skulle köra cardio direkt så ogillar jag att träna när man precis ätit. Blev fria vikter och lite maskiner för biceps, triceps och bröst. Uppvärming blev lite hopprep, och mellan vissa set så körde jag burpees och mountain climber för att höja upp pulsen lite.

Burpees. ska dock vara med upphopp på slutet :)
Mountain climber - Stå i plankan med magen aktiverad och pendla med knäna.
Passet blev totalt 1 tim 10 min, inkl. stretch och magövningar på slutet. Var inte alls sugen på proteindrink eller mat efteråt då klockan var över tio. Så det blev istället massa vatten och en kopp grönt te. Har istället börjat dagen idag med högt protein intag

Frukost: 2 hela ägg + 1 äggvita stekta i lite smör + multivitamin, Omega-3, vatten och grönt te.

Mellis: 100gr Kesella 1% med krossade linfrön, kanel och ett halvt äpple (Japp, mamma Nina äter frukt igen hehe)

Lunch: Vitkålspasta(kokt) med laxröra gjord på lätt creme fraiche, kesella, färsk spenat, rödlök och röd rom. + massa kryddor och lax såklart! Ska ätas inom 10 min ;) 

Mellis: Gissar på lite Keso med avokado och kryddor :)

Middagsplanerna är nått med kyckling.... inte bestämt ännu. Ska nog ta och googla fram nått bra ;)
Shit jag börjar alltid mina veckor så grymt den senaste tiden och sen faller det. Jäkla trötthet och sötsug som tar över, jag ska bli av med er båda två!! :P

Nää nu kurrar magen. Lunch tajm! Snart vaknar nog kidsen också, och jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att Lucas slipper fler kräkningar och toklösa blöjor :( Mammas hjärta! 

Kram på er healthy people! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar