tisdag 13 mars 2012

Jag älskar känslan träning ger mig!

Jag kanske inte alltid älskar är träna, jag skuttar inte alltid ner till gymmet. Det gör jag kanske 2 av 10 ggr. Resten, är på ren envishet och vilja. Masar mig upp från soffan och gäspar hela vägen ner till gymmet. För jag vet att jag aldrig ångrar ett träningspass, oavsett om jag inte sprang så långt som jag hade tänkt eller lyfte så tungt som planerat. etc.

Den bästa träningen är den som blir av!!

Men så är livet, med allt. Ibland måste man göra saker som inte är exakt det man vill just då, men som man mår bra av i längden. Och tro mig, om du letar ihjäl dig efter en träningsform, jobb, utbildning, lägenhet, man/fru som är HELT perfekt för dig, då tror jag helt realistiskt att man kommer leta ihjäl sig. Och kanske aldrig hitta det, och missa stora delar av vad livet kan ge istället. För oavsett vad man har för yrke, eller vad man studerar, eller vad man tränar, kanske tom på elitnivå, så finns det nog handen på hjärtat INGEN i hela världen som inte tappar tränings/jobb lusten och som inte drabbas av söndagsångest. Eller vad tror ni? Man tror nog alltid att gräset är grönare på andra sidan eller att ens eget gräs på nått sätt skulle kunna bli mkt grönare om livet bara var annorlunda. Jo absolut. Men då får man se till och MAKE IT HAPPEND! :) Och jag ska inte kasta sten i glashus, jag har mkt att ta tag i faktiskt. MEN det är jag själv som vattnar mitt gräs, det är jag själv som bestämmer i mitt liv. Då har jag väl inte rätt att sitta och klaga? För då klagar jag ju i grund och botten på mig själv! ;)


Hur kom jag in på det här?? hehe The mind is a special thing ;) Jag skrev precis det jag just nu tänkte bara I guess. Aja, har nu tränat klart, och fått i min lunch. Blev rester såklart då vi aldrig slänger mat i detta hus ;) Vitkålspasta med lövbiffssås. En liten keso klick på toppen för extra protein och extra kryddning såklart. Jag kryddar alltid maten väldigt mildt då Nicklas är lite känslig *hehe* och för att pojkarna inte ska få rök ur öronen när de äter hahahaha. Men det funkar för mig att krydda på med Cayennepeppar och "Herbamare Spicy örtsalt med chili" efteråt. NomNom, I like it spicy! Plus så ökar det ju ämnesomsättningen. Win/Win ;)


Nu sitter jag och små jobbar lite här och pysslar om mitt öga. En kopp grönt te smuttar jag på och ska snart korka upp lite kolsyrat vatten också. :) Jag är en sucker för kolsyrat vatten, och vi har länge nu glömt byta våran Sodasteam patron här hemma så sist så fick jag be Nicklas som redan åkt och handlat att köpa hem massa kolsyrat vatten. Vilken min kärlek gjorde såklart, kan köpte massa små 50cl flaskor. "Det var bra pris!" Härligt! När han kom hem igår efter att jag jobbat hemma hela dagen och såg 6st tomma 50cl Loka flaskor på diskbänken så tappa han hakan haha. Och jag tror nog att han tänkte nått i stil med "Ok bra pris, men jag är ändå ruinerad. Loka-kalven Nina lives in this house!" :)


Nää nu kickar vi igång med lite mer jobbelijobb hörrni!!

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar