måndag 12 mars 2012

Celsius är min medicin!

God morgon!

Vilken lycka att kidsen är på dagis igen och vabdagarna över och förhoppningsvis håller sig borta ett tag framöver. Men jag känner att jag inte riktigt kan fira det fullt ut....why? Jo I´ll tell you why....jag är hemma idag, försöker orka jobba, snorar, nyser, har ett svullet & geggigt öga som är infekterat. YEAH! Tack gud, jag antar att NÅN måste få vara sjuk, och det är priset jag måste betala för att få ha friska barn? "HIT ME!" Säger jag bara. Ge mig allt du har, jag tar det och biter ihop......eller nääääää fasiken va hård och cool jag lät. Istället sitter jag här, trött som få, massa snorpapper runt datorn, ögat så svullet att jag knappt kan se, och tycker synd om mig och slickar mina sår. buuuhuuuuu. Livet är orättvist. Jag tycker vi har fått lida tillräckligt nu faktiskt! Ska vädra massvis här hemma idag. UT MED BACILLERNA! Ska ta och ringa vårdcentralen nu och fråga om man kan få nått utskrivet direkt. Pallar inte med detta. Jag som var så upplagd för massa träning i veckan, tom på SATS då vi får provveckor via jobbet. plus att jag ska på bröllop på lördag och ska vara fin. Just nu är jag fru Shrek, och kan inte ens sminka över det då jag bara smittar ner alla sminkborstar och då även smittar ner andra ögat.....Nej Nej och åter NEJ! SUCK Aja vad är en bal på slottet? Detta är lite min tur faktiskt, jag tror att inför min egen bröllops dag så kommer jag ha feber, snora, ha ögoninflammation, 100 munsår, nått benbrott och hoppa ner på kryckor till altaret. Skulle INTE förvåna mig :P haha *överdriv liiiiite till Nina* ;)

Aja, försöka orka jobba var det ja... Beta av viktiga mail iaf. ÅHH måste vara på kontoret senare i veckan jue, massa varuprover som kommer in som ska monteras och godkännas eller inte godkännas. Bara jag som kan göra det ju!!!! ÅHHHHHHHHH! Piss, prutt å bajs! (eller Bajsch som Lucas skulle sagt hehe)

Tar en Celsius och ger min kropp lite vitaminer och koffein så ska vi se att dagen kanske blir liiiiite bättre trots allt. *happy thoughts Nina, happy happy thoughts*

Försöker se ljuset i tunneln, I really really do.....

4 kommentarer:

  1. Jag fick mamma att köpa celsius då hon kör med LCHF. Hon blev helt såld! Och vi hittade det på Coop av alla ställen. Man kanske borde börja med det själv?

    SvaraRadera
  2. Celsius och LCHF har egentligen ingen med varann att göra. Förutom att det passar då Celsius ej har vanligt socker i sig :) Jag tar en Celsius istället för red bull på en toktrött dag, då jag inte dricker kaffe och kan bli piggare via den vägen. Plus att jag oftast dricker en Celsius 30 min innan träning, för i sammanband med träning, PW, stryka eller konditionsträning så förbränner man upp till 100 kalorier mer enligt studier som gjorts. Och det skulle ju vara ett plus ;) Men jag dricker den i sammanband med mina kvällsträningar mest i syftet att få lite mer energi att orka träna :)

    Men kul att hon gillar dem! Alla som jag sagt ska prova har också gillat dem ;) Men varning varning, drick inte på tom mage om man är känslig för koffein!!! Hur går det för mammas LCHF-kost då?

    Puss

    SvaraRadera
  3. Det går faktiskt bra! Hon har varit superduktig. Man börjar se lite resultat men det som gör mig glad är att hon äntligen äter! Förut kunde hon typ svälta sig en hel dag bara för att trycka i sig godis på kvällen. Nu äter hon riktig mat. Hur bra som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att hon äter, kanske minskat godissuget något också? Då vet du vem du ärvt din sweet-toot från! Min kommer från papsen hehe ;) Det vanligaste problemet till mindre övervikt är just att man 1. äter för mkt socker, och 2. att man äter alldeles för oregelbundet, och då kanske även lite för dålig mat. Ser problemet dagligen i mina och Nicklas föräldrar, man skippar en frukost och vräker i sig stor lunch istället. Eller äter sen frukost och skippar lunchen helt, sen nått litet till middag och sen mackor eller godis på kvällen för man är ju sugen och lite hungrig! Mat är inte boven i dramat, det är vilken mat, i vilken storlek, och hur ofta. Hellre 6 gånger om dagen, lite mindre portioner än 2 ggr om dgaen, gigantiska portioner, och hungern där imellan eller insulinet i kroppen efter gör att kroppen skriker efter a quick-fix, dvs socker! Men som sagt, AS BRA att hon äter mkt bättre nu. LCHF är ingen diet, det är bara ett annat sätt att lägga om sin kost på.

      Radera