söndag 25 mars 2012

1 mil baby!!!!

Weeehooooo!!!

"Jag kommer aldrig kunna springa en mil!" Det är ord som har kommit ur min mun.
Minns att jag även sagt "Fyy fan för att springa på ett löpband, det kan jag inte, mina steg ekar i lokalen och jag kommer springa snett och ramla av."

Nu springer jag på löpband, utan problem, jag kan tom kolla på tv samtidigt utan att ramla av. Och ja det kanske låter när jag springer, men det gör det när alla springer :) Och mina max 5 km blev ju 7 km för inte så länge sedan. Då sa jag till mig själv och Lena på jobbet (som springer en mil JÄMT) att: "Va fen, ska man kanske ta och ställa om sina `jag kan inte´-tankar och springa en mil innan April är slut?!"

Idag hände det, inte ens Mars hann ta slut, jag var peppad på träning, men jag kände mig tung på löpbandet med alla sötsaker i magen (Uppblåst ko var vad jag såg i spegeln och kände mig som) När jag ställde mig på löpbandet tänkte jag, "Hmmm, jag springer 3 km och kör lite styrka..", Vid 3 km slog tanken mig : "näää minst 5 km kör jag ju..." Vid 5 km, ville jag inte vara sämre än 7 km, och energin fanns kvar i benen och jag kollade på Gladiatorerna (pepp om vad?! hehe) Vid 7 km tänkte jag, "Bättre kan jag..." Vid 8,5 km tänkte jag: "Va fen, nu har jag snart sprungit milen, och om jag springer lite snabbare nu så kommer ja ha gjort det på mindre än 1 tim!!!! Go Go Go Go!! :)

Stolt som en tupp var jag när jag kom upp till lyan igen och möttes av min underbara familj :) GO ME! Nu känns alla godisar och glassar ok efter detta löppass! haha Shit vilken vår och sommar det kommer bli med löpning utomhus!! Längtar som fen, måste fixa nya extra skor också bara. SÅ HIMLA VIKTIGT att man har bra löparskor när man ger sig iväg! Stor skillnad!

Lite running inspiration nedan :)






hahahaha så skön :)
Puss & God natt på er!


1 kommentar: