lördag 10 mars 2012

Lchf frökex och Mello2012

God kväll!

Hur mår ni? Vad gör ni? :)
Här har gossarna somnat in, redan för 15 min, helt slut stackarna då de endast sov middag i 1 timme mot vanliga 2 timmar. Full rulle idag för gamla sjukstugan, vi som är vana att göra nothing ;) Först vakna 05.30, bus i sängen hela familjen, frukost, påklädning av alla 4, iväg till Kista, köpa ny kostym till Nicklas, nya byxor till mig, byta byxor till Lucas. Sen lunch i Kista och twinsen sov i vagnen. Blev en god räk och kräftsallad för mig! Nom nom. Är lite räktokig att the moment! ;) Väl hemma så blev det mellis, sen kom på bror min och lekte med kidsen, jag gjorde hemmagjord lowcarb pizza med serranoskinka, mozzarella, chèvre, champinjoner och mkt mkt mer. Mkt gott blev det! Mkt fett och mkt protein. Hade matlagningsgrädde istället för visp. Men vanlig ost, ingen 10%. vilket man kan ha om man vill sänka fetthalten något men behålla få carbs och mkt protein. Hårdost är fylld av protein! Kan lägga upp receptet åt Er senare nån gång om ni vill?! :) Är fortfarande tokmätt 2 timmar efter middagen!!!! Hehe

Idag är det vilodag från gymmet, blev 5 km på löpbandet igår kväll innan soffläge intogs framför the voice, och sen somnade jag där ;) Självklart med lite proteinpulver i magen! :) Ikväll blir det nog lite Mello I guess, om det är bra, annars byter jag kanal ;) hehe kanske skickar kärleken för att hyra film på Hemmakväll istället. Nää måste nog kolla! :) Brieost och chèvreost på kex blir det som kvälls snacks. Hittade grymma frökex idag till mig som jag gillar näringsvärdet på. Inne på Coop o Kista av alla ställen ;) Tips till alla lowcarb:are som vill ha nått att lägga osten på men inte orkar göra eget!

Ha en grymt mysig kväll alla fina!!

Puss på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar