måndag 19 mars 2012

Sen måndags träning! :(

Go kväll mina fina vänner!

Nu sitter jag här i soffan, inlindad i en filt, och bara slösurfar och bloggar. Skönt med lite lugn och ro! Alltid fullt ös när man hämtar på dagis; hinna dit i tid från jobbet, få hem de små liven i hyffsad tid, hinna laga mat tills klockan 17 (Hämtar 16), få kidsen att låta mig laga mat, duka, försöka få kidsen att äta maten, och även äta själv, kärleken kommer hem och ska äta maten, mamma-nina roar barnen, plocka i köket efter middagen, sen lite Bolibompa på tv(kul i typ 10 min), sen massa lek och bus, sen bada barnen, borsta tänderna, på med blöja och pyjamas, ta vitamindroppar, plocka undan leksaker och släcka ner i barnens rum, läsa saga, blanda välling, bädda ner i sängen med vällingen i högsta hugg, hämta flaskorna och pussa god natt,  sen håller vi tummarna att de somnar in inom ca10 min! Ja så kan en kväll se ut här hemma hos oss hehe :)

Ville gå ner och träna på direkten efter att de somnat in, men det funkade inte då Nicklas skulle iväg och träffa styrelsen i föreningen. Han vill bli delaktig där och nu ska de "granska" honom hehe ;) Så jag får snällt vänta tills han är hemma igen, jobbigt att jag redan sitter och gäspar.....blöööö. Men men jag har sagt att jag ska träna då ska jag träna, oavsett om klockan är runt nio! Just do it woman!!! ;)

Min trogna vän Celsius håller mig sällskap nu i soffan och landar i min magen as we speak. Lite extra energi skadar inte! Måste köpa fler, har glömt det, och nu är det slut i kylen. DOH! Jag som blir hämtad kl 05.45 av kollegan för ett crossfitpass på morgonen innan jobbet. Får gå utan min kära lilla Celsius i kroppen! ;)

Idag blev det köttfärsbiffar till middag. Potatis och broccoli till för twinsen och sallad och broccoli för mig och kärleken. Testade att göra biffar med Kesella i istället för grädde eller creme fraiche, och de blev riktigt saftiga! Så det var verkligen lyckat! Snabbt och enkelt! Mer protein och mindre fett. Är ju lite inne på det just nu i kostväg. :) Recept nedan:

Idé och bild från Icakuriren
Kesella köttfärsbiffar


Ingredienser:
ca 800gr Köttfärs
2 ägg
ca100-150gr Kesella 1%
Hackad färsk basilika
Lökpulver (Orkade/hann inte riva rödlök som jag brukar göra)
Salt och peppar
Olivolja eller smör till stekning


Gör så här: Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop alla indridienser i en bunke. Forma biffar i önskad storlek. Jag fick ca 7-8 st tror jag. Stek på relativt högvärme så det blir bra färg på bägge sidor. Lägg över dem i en ugnsäkerform och in i ugnen en stund så de blir färdig stekta och saftiga och goda (ca 10 min max)
Servera med valfritt tillbehör! ;)

Dessa komma göras oftare, och varieras i oändlighet med feta ost bitar i, eller fyllda med mozzarella och pesto, eller blanda i dijonsenap i biffarna, eller ha i färsk persilja och massa vitlök istället. Ja endast fantasin sätter gränser ;) Kul att det blev bra med Kesellan, har ju tidigare kört grädde eller matlagningsgrädde i.

YAY, nu kom Nicklas hem igen, och klockan är 20.30, helt ok tid! Sista klunkarna av herr.Celsius ska snart ner i magen, löparbrallorna ska dras på och skorna knytas. Och så köööööör vi ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar