måndag 5 mars 2012

Träning, Check! Proteindrink, Check!

Blev rätt så sen träning, fastnade framför kanal5play på datorn och kollade sista avsnitten på Biggest Loser USA. Grymma deltagare! :) Sjukt vilken fokus de har och järnvilja att förändra sina liv, och vinna massa pengar också såklart! För ok, om jag kunde vinna 250.000 kr för att träna hårt och äta rätt...BRING IT! hehe ;)

Kom och skrik lite på mig på gymmet sexy Bob Harper, Pretty please?! ;)

Fast det är ju alltid lättare sagt än gjort, att förändra sitt liv. Speciellt att säga och känna så på pepp-dagar, men alla har vi bad ass days när man tänker "WHAT EVER!?!" Och så skiter man i träningen, eller kosten eller vad det nu må vara....och då sätter man käppar i hjulet på sig själv. Såklart man ska ta en extra vilodag från träningen om man vill det, eller en godis eller 20 då och då, men alla val i livet har konsekvenser. Och man ska göra val man kan leva med. Inte ha ångest över, och man ska vara stolt över sig själv. Vad än valet än må vara. Jag vet att när jag "unnar mig" godis och sötsaker, så måste det verkligen vara värt det. För jag har insett att det är gott några minuter i munnen, men minst 2v kamp att bli av med sockersuget sen igen efteråt! Jag blir sockerbottenlös.

Så när jag blir gaaaaaalet sugen, bara för att JAG vill, då äter jag :) Men jag tänker inte äta godis och bakelser eller alla typer av mat för att "passa in". För tyvärr är det sant att många äter för att andra gör det, köper godis på bion för att man "borde", popcorn "måste" man ju ha, mamma har bakat så jag "måste" smaka annars är jag oartig, jag vill inte verka jobbig som inte kan äta all mat som serveras så jag gör det för att vara snäll..... Känner du igen dig? Det är tråkigt, men jag förstår. Jag kan ofta få dåligt samvete, eller känna mig "dum" eller "konstig". För man får många frågor som "Vaddå, ska du inte ha någonting? Inte ens en liten bulle?" Nej tack det är bra för mig. Får höra det väldigt ofta. Sen kan det kännas att det ibland istället blir "Ja men hon ska ju inte ha nått ändå, eller?!" Det är faktiskt tråkigt att bara för att man gör annorlunda val i livet när det gäller kost och träning så kan det faktiskt ses som lite negativt i andras ögon. Men det är väl typiskt svenskt, mitt i mellan landet som inte kan se saker för vad det är och låta det vara så. Man måste stämpla det, och se problemet men inte lösningen. För man är snabb på att hårddra saker som Soffpotatis eller Träningstok, det mittimellan är svårt att se, godisråtta eller hälsofreak, man är det ena eller det andra i många fall. Känner ni att man kan få dessa reaktioner eller kommentarer från människor runt omkring sig som inte har gjort samma val i livet när det gäller kost och träning?

Men man ska inte kasta sten i glas hus och med det menar jag att bara för att jag vill tänka på min kost och träning, och gärna peppar andra och ger tips och trix. Så får inte jag heller glömma att alla vill inte höra mina kläm-käcka ord om hur bra det är, hur lätt det är, hur kul det är...med träning eller näringslära. Ja ni fattar, man har inte rätt att styra nån annans val i livet eller, fast träning är nyttigt för en, så måste man respektera människor som väljer att de inte vill träna, eller att de vill äta godis varje dag! Men jag hoppas bara att de som väljer de valen i sitt liv gör det på samma villkor som de som väljer att avstå mkt godsaker och tränar hårt. Att man gör det man själv vill, och att man är nöjd med sina val i livet! :)

Oj vad osammanhängande detta inlägg blev, och långt...haha det jag EGENTLIGEN ville ha sagt var att dagens träning blev kl 20.45, senare än vanligt. Blev en skön kombo av 15 min jogg, 13 min cykel (sen dog tvn, och jag blev uttråkad haha) Avslutade med 30 min styrka och stretch. Target areas blev rumpa, rygg och lite mage. Skön känsla i kroppen. Idag blir det vilodag, iaf på kvällen, kanske kör nått lättare pass hemma utan vikter när kidsen sover om jag blir sugen, annars vila. Onsdag eller torsdag blir det löpning, minst 4-5 km är tanken. Måste få upp flåstet mer igen :)

Självklart sveptes en proteindrink efter träningen! Grow muscles grow!! ;)

Puss på Er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar