lördag 4 februari 2012

Amerikanska Protein Pannkakor LCHF

God morgon!

Har precis njutit av ett nytt recept jag slängde ihop på Amerikanska pannkakor LCHF-style. Ville få dem mer proteinrika nämligen, och då får man experimentera :) Första försöket idag som sagt och jag höftade lite med måtten men ska försöka ange ungefär hur mkt jag hade i. Sjukt goda blev dem iaf! Detta är ett recept för 1 pers, eller 1,5 person beroende på vad man har till enligt mig. Nomnom sa magen min som även var glad för att slippa äta 2 stekta ägg till frukost hehe! ;)

Amerikanska Protein Pannkakor LCHF-kost

100 g Philadelphiaost Naturell
2 ägg
0,5 tsk bakpulver
1 msk Fiberhusk
1,5 msk Bake Pro (bakprotein)
1 krm ekologiskt vaniljpulver (ej socker)
Smör till stekning

1. Vispa philadelphiaosten mjuk med elvisp.
2. Kläck i äggen och rör om ordentligt.
3. Blanda ihop de torra ingredienserna i en annan bunke, och häll sedan ner i ost/ägg smeten.
4. Rör ihop allt och låt stå i några få minuter (ca 3-5 min) så fiberhusken hinner svälla lite.
5. Stek i smör på medelhög värme, går rätt fort de ska mest få bra färg. 2 rågade matskedar per pannkis hade jag, 3 funkar nog också. Bästa är att steka alla samtidigt så kanske i 2 stekpannor. Annars hinner fiberhusken svälla lite väl mkt inför andra stekningen kände jag :)

Servera med bär och grädde eller tina upp lite frysta hallon eller jordgubbar i micron så de blir som en röra, och bland denna röra med Kesella. Super gott och ännu mer proteinrikt ;)

Nu ska vi börja fixa till oss här hemma och åka till Nykvarn och fira min pappa som fyllde år i veckan. Blir att åka iväg tidigt för att hinna med dagen! För ikväll är det tjejkväll nämligen!! Weee ;)

Btw, sjukt stel i kroppen idag, somnade till filmen igår efter 1,5 glas vin och vaknade kl 05.30 med kläderna på i samma position när twinsen vaknade och ville upp och leka! Aj min nacke, och tok oskönt att ha sovit med jeans kan jag lova er hehe!

Ha en grym start på helgen! Ruggigt kallt ute så håll er inne! :)

Puss på er!
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar