fredag 10 februari 2012

Proteinpulver nästa!

Zippa upp eller ner? Vad väljer du?

Bästa bilden ever!! haha Hur väljer jag att leva? Hur väljer jag att äta? Hur väljer jag att träna? Hur väljer jag att sova? Hur väljer jag att ta hand om mig själv? Och den största frågan: Tar jag tag i det jag vill förändra eller gömmer jag mig i min kostym som jag inte är nöjd med?! (Oh nää alla vill inte se ut som barbie det är inte det detta handlar om) Med egna mått mätt: Har ni bestämt er för att zippa upp eller zippa ner dragkedjan?

Jag ska zippa ner dragkedjan!! I helgen ska jag beställa proteinpulver, hade ett snack på lunchen med en träningsglad kollega som har mkt kunskap i området. Så nu står jag och väljer mellan två....ett laktosfritt, kolhydratsfritt och lite dyrare, eller ett som hon rekommendera som faktiskt är billigare, men har lite mer kolisar i sig. Fast fortfarande bra värden järmfört med många andra Proteinpulver på marknaden. Visar upp dem senare, hinner inte nu :P Måste också välja smak.... jag gillade choklad skarpt, men vanilj är mer anpasslig om man vill ha den i bakning eller smoothies. Hmm... många beslut att ta ;) hehe Men nu taggar vi till hörrni!

- Hur, vad, när tränar ni i helgen? Ni ser att jag inte frågar "om" :) SÅKLART ni ska träna, och JA Powerwalks/promenad räknas!
- Kommer ni unna er godsaker i form av socker eller avstå?
- Kommer ni festa och dricka alkohol?
- Hur många filmer planerar ni att se?
- Ja i det stora hela hur spenderar ni denna helg?

Jag ska träna minst 2 ggr, kolla på minst 1 film, hålla min sockerdetox (dvs inte äta sötsaker), är inte speciellt sugen på vin så skippar nog även rödvinet till middagen i helgen, umgås med min fina familj ska jag göra, ta pojkarna till deras första riktiga frisörbesök :), åka pulka och leka i snön om det inte är TOK kallt, städa, och sen hitta på någe mer kul med boysen. Lugn helg är inplanerat och det ser jag fram emot!

Nää nu ska jag fortsätta här!

Get fit or die trying! :)

4 kommentarer:

  1. Vilka är det du står mellan? Fairing ska också vara grymt bra :) Men jag älskar kolozzeums :D Har beställt en i choklad också, om du lutar åt Pure Whey från kolozzeum så kan du alltid smaka av mig? Har ganska mycket hehe

    Min helg består av jobb, har tränat fyra gånger (inkl zumban ikväll)så jag måste vila kroppen lite men vi får se jag kanske springer på söndag :) På lördag ska E's familj fira honom, om jag inte är helt död efter jobbet så åker jag hem till dom. Godis blir det nog, men inte frossa som jag gjort innan utan jag ska välja en godsak att äta :) Sen är det vardagsmotionen med vovvarna som får stå för det mesta!

    Jag önskar att du kunde träna med mig på Sats, vore så mycket roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska lägga upp ett inlägg med de två jag väljer i mellan :) Men tror jag har valt, har nämligen läst lite ryktesväg att just laktosfria proteinpulver inte har samma goda smak... men just kolhydratsmässigt för min del hade den typ NADA kolisar. aja läs inlägget sen ;) Och tack för smakprov av protein, det smakar jag gärna för framtida referenser :) Kanske skaffar Sats till sommaren, men just nu funkar det alldeles för jäkla bra för mig med Puls&träning och med facit i hand så kommer jag max kunna gå 2 pass i veckan på sats som jag hinner till tidsmässigt, och då typ endast helg :/

      Radera
  2. Svar
    1. haha vad Lellie? Too much?! :) Jag vet att jag är grov och brutalt ärlig. Men jag hoppas ni gillar mig ändå! Och aldrig glömmer att jag har glimten i ögat och ironin nära tillhands jämt. OCH viktigaste av allt, allt är med egna mått mätt! Exempelvis tycker Pasha att jag ska gå upp 5kg haha, och absolut inte skaffa deffade muskler ala fitness. Men det vill JAG, ha deffade muskler dvs, och nej inte fitnessmodell muskler. men synliga muskler på armarna, som du skrev i din blogg. det är snyyyyyyggt! :)

      Radera