söndag 12 februari 2012

Söndag=vilodag

Hejjobejjo alla fina,

Det är en väldigt trött Nina som skriver. Precis fixat lite matlådor till mig och mannen inför imorgon, Vi åt nämligen en sen lunch i Stinsen med Mams å Paps så då orkade vi inte fixa middag hemma sen. Men det fanns gamla matlådor som vi duktigt kan ta med till jobbet. Så skönt att slippa lägga ca 90-100kr per dag för lunch!!

Idag har varit en lugn och skön söndag, fast ändå lite aktivitet inplanerad. Nicklas var ute och lekte med twinsen i snön på förmiddagen medans jag passade på att städa här hemma. Skönt att få gjort! Sen sov Twinsen middag och mina föräldrar kom hit och jag slingade mamsens hår, pappa sov i soffan och Nicklas invigde sitt gymkort på Puls&Träning! *GO Nicklas* Sen efter mellis så åkte vi till Stinsen för att äta och klippa de små trollen. Lucas skrek igen hela klippningen (max 5 min) tyckte inte alls att det var kul och gav mordiska blickar i spegeln till frisören. Oliver däremot diggade den röda rally bilen han fick sitta och brumma i medan hans frisörska klippte, han ryckte även av backspegeln på bilen haha ;) Fina i håret blev det iaf ;) Men hutlöst att de tar 195kr för en barnklippning på barn under 5 år!!!! aja, bara pejja å se glad ut ;) Har klippt dem själv 2-3 ggr innan (jaaaa håret på dem växer som ogräs) men de sitter ju inte speciellt stilla och man springer och jagar med sax och försöker få jämt (omöjligt) så därför beslutade jag att en frisör fick göra jobbet denna gång!

Blev ingen träning för mig idag, var sugen vid lunch, men det hann jag inte då jag skulle hjälpa mamsen och Nicklas ville träna. Och på kvällen så var jag totalt opepp, + att det faktiskt var en planerad vilodag, men kände för lite bonusträning som sagt vid lunch. Men ibland får man helt enkelt inte ihop det ;)

Veckans träningsdagar blev följande:

Tisdag, onsdag, fredag och lördag. Så 4 ggr totalt blev det iaf, och det måste jag vara nöjd med känner jag! :)

Denna vecka som kommer så blir det iaf träning imorgon måndag, jag gillar att kicka igång veckan med träning. Gör mkt tycker jag! :) och jag tror spontant att det blir 3 km löpning och armar eller mage/rygg som jag tillbringar min gymtimme med att göra då. Men time will tell! Kommande vecka är min lämna vecka, dvs lämna på dagis vecka, så jag kommer kunna jobba till 17, BEHÖVS! Har mycket att ta ikapp och mycket att ta tag i denna vecka som kommer. Men det löser sig nog! ;) Annars inget speciellt planerat för veckan, förutom mys med min kärlek på tisdag såklart! :) Då blir det träningsvila från gymmet men massa tränings i sänghalmen höhö ;) En mysig senare middag för bara oss är inplanerat (annars äter vi med kidsen vid 17, och den som jobbar senare äter själv vid 18) det ser jag fram emot!

Nu är det tajm att sussa, Nicklas har redan somnat på soffan sen 1 tim tillbaka hehe :) tröttismössan!
Sov sött ni också! Imorgon måndag och nya tag för veckan!! Vad har du för planer nästa vecka? Utmanar du dig själv med något nytt i vardagen? :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar