torsdag 16 februari 2012

Fixar bröd: LCHF Protein bröd

Go kväll!

Har precis plockat undan i köket efter middag och lite LCHF brödbak :) En gammalfavvo som jag inte gjort på lääääääänge, men nu fick sug att göra. Inte för att jag är tokless på ägg, jag älskar ägg. Men det är ju lite tidskrävande att ställa sig och steka 2 ägg varje morgon. För jag är kass på framförhållning och att ha ett gäng kokta ägg i kylen jämt. Så nu gör jag lite mackor så att man kan variera frullen lite mer :)

Idag gjorde jag mina LCHF mackor lite mer Low Carb High Protein :) Ett av mina missions som ni kanske märker, öka mängden av proteinintag via mat. Receptet har ni här nedan:

Low Carb High Protein-bröd
1,5 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
0,5 tsk bakpulver (man kan ha 1 tsk också)
1 msk fiberhusk
2 msk Bake Pro (Matlagningsprotein)
1 liten burk keso (kan vara smaksatt om man vill)
3 ägg

Kryddning efter smak, antingen bara örtsalt, eller vanligt salt. Idag körde jag kardemumma. :)
Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Mixa ner ägg och keso med stavmixer (behövs ej, funkar att endast röra med en slev också). Bred ut blandningen tunnt på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen ca 17-20 min.

Det är som sagt första gången jag tillsätter bakpro, och kardemumma i dessa mackor så det ska bli spännande att äta dem till frulle imorgon. Ser bra ut iaf :)

Nu kom min kärlek hem från gymmet (duktig kille) skulle ha tränat jag med i dag egentligen. MEN nu när klockan snart är nio, och jag har varit dödstrött sen lunch, så inser jag att jag behöver gå och lägga mig!! Och jag lyssnar på min kropp. Har mkt som jag ska orka med hela helgen och tyvärr är ju sovmorgon något som inte händer ofta med småbarn. Levande väckarklockan Oliver vaknar ju typ 05.30 varje morgon! Vet att jag skulle kunna tagga till och gå ner och träna, både löpning och gym. Men då blir jag lite pigg av träningen och sen övertrött och inte i säng förrens elva/tolv. Nää jag ska unna mig sömn. För det är jag värd ;)

Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar