onsdag 8 februari 2012

Orka!!

God dag! :)

Sitter nu på pendeln på väg till Stockholm Furniture Fair i Älvsjö (Stockholms mässan). Ska bli kul att besöka och inspireras! Inspiration i livet på alla plan är otroligt viktigt tycker jag :)

Igår innan gymmet skrev jag ett långt inlägg till bloggen via mobilen som hängde sig!!!!!! Man blir så irriterad! Men men. Blev iaf en Celsius dryck i magen igår vid 19.30 när twinsen somnat och var redan på gymmet strax efter 20. Blev stege-intervaller på löpbandet i totalt 5 km och ca 30 min. Bra svettig efteråt :)

Mina stege-intervaller igår:
5 min: PW på 7an
1 min: jogg 8an
1 min: jogg 9an
1 min: löpning 10an
1 min: löpning 11an
1 min: löpning 12an
1 min: löpning 13on
Sen
1 min: PW på 7an
Och sen samma stege om och om igen :)

Avslutade sista kilometern med att jogg/springa på 10,5 hela den kilometern.

Sen blev det magövningar i olika former, vanliga crunches, cykeln, planka, sidoplankor, "V":et med hantlar och raka ben, och detta 2 set x 20 reps. (2set x 40 reps på cykeln, och 2set x 60 sekunder på vardera planka) Ett lagom jobbigt pass dvs :)

I dag är jag rätt trött, Oliver bökade rätt mkt i natt, vilket innebär att man själv inte får sova så djupt! :/ men men, 05.20 vaknade de små i morse. Idag, onsdag, är ju vägningsdagen som sagt. Mina förväntningar?! Trodde antingen plus 0,5kg eller stilla efter en helg med mer kalorier i form av nötter, mer mat och massa vin både fredag och lördag. Hehe Plus mer mat på söndagen då jag hade en "dagen efter utgång-dag" och var bottenlös ;) Vill inte skriva bakisdag för jag var inte speciellt bakis faktiskt, mest grymt trött. Iaf.. Haha. Vågen stod på 60,5kg dvs -0,3kg. Oh det är jag grymt nöjd med efter denna helg och även en vecka med endast 3 pass på gymmet. Go me! :)

Trots otrolig trötthet idag så blir det gymmet ikväll! Gymmet för mig är egotid och fast man ibland är totalt otaggad så ångrar man sig aldrig efteråt! :) Så länge man mår bra och är frisk så borde man träna om man planerat att göra det. Ligga på soffan istället utan giltig anledning är inte ett vinnande koncept! ;)

Så se till att hitta tiden, och ta tiden att ta hand om din kropp och själ!! Ingen kommer göra det åt dig!

Snart är jag framme på mässan! Yay! Sorry för ett bildlöst inlägg, men tror dessvärre att det kommer strula sig om jag lägger till det #häntföroofta

Puss på Er!

Stay healty and strong!

Ps. Hur onöjd tror nu jag var idag när jag öppna lunchlådan och hade packat med twinsens Ris m. Korvstroganoff istället för min rostbiff med kokta grönsaker?!?! Åhhhh! Blev till att köpa sallad på Ica istället! ;) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar