onsdag 1 februari 2012

Träningsmotivationen börjar komma tillbaka!

Hej fina vänner!

Idag är en trött men bra dag! :) Bägge twinsen är på dagis och ingen har ringt och sagt att de är sjuka så *peppar peppar* för tillfället är mina bebisar friska, YAY! Vore så skönt om det håller i sig nu ett tag framöver. PÅ lördag har ju jag en inplanerad tjejkväll hemma hos Lellie som start och sen Ljunggrens och kanske något annat barhäng. Ska bli sjukt trevligt! Saknar mina girls way to mucho!

Igår blev det inget NTC-pass hemma, Nicklas gick ner till gymmet men olyckligtvis var öppna huset stängt idag så han fick vända och gå hem, vilket betydde att jag kunde gå ner och köra! :) Eftersom min hosta fortfarande är envis och inte har left my body så blir det till att lyssna på kroppen och köra lite lugnare. Var inte alls sugen på att köra NTC-passet på gymmet då det var så mkt folk, och det finns så lite yta att ha yogamattan på en längre tid, så istället blev det denna tisdagsträning:

- 20 min Crosstrainer + mage och lite bonus rumpa + 30 min PW som avslutades med 5 min löpning.

Så det är jag nöjd med faktiskt, vill inte få upp pulsen och flåset för mkt för då känner jag att rethostan blir ännu mer retad. och jag RETAR mig på att jag har kvar skiten, har ju varken ont i halsen eller sjuk i övrigt. Bara en 60 årings rökt-för-mkt-hela-mitt-liv-hosta!!! BAH, ge upp för fen! För jag kommer slåss för att du ska försvinna OK?! ;)

Har inte vägt mig nu på ett tag eftersom jag unnat mig rätt mkr godis och dylikt några helger i rad nyligen, men har bestämt mig nu att väga mig varje onsdag igen och hålla koll inför mitt delmål på 60kg tills den 10 Mars. Och hörrni, gissa vem som blev glad i morse när vågen visade 60,8kg?!?! Jo lilla jag såklart! :) FAN VA BRA JAG ÄR! Jag som behövde motivation och pepp kände jag, hey, nu ser jag mig i spegeln och klappar mig själv på axeln och säger "Du är grym, nu kööööööööör vi!!!!" hehe :) Känns kul att målet förmodligen kommer nås, kanske tom lite innan?! Fast det är inte det viktiga här, så länge man inte tappar sikte och att man inte glömmer varför man gör detta och varför man lever efter den typ av träning och kost som man faktiskt gör. För MIN skull, för att JAG vill, och för att NINA mår jäkligt bra av det! :)

Hoppas era planer och mål går i rätt riktning och att ni inte låter erat inre matmonster eller negativitet få er att tro att ni inte kan, eller inte kommer kunna nå era mål. För om andra kan KAN du! Så enkelt är det! Viljan och envisheten tar en långt! Så just nu lever jag åter igen på mina edorfinkickar och svävar nu på små rosa mol att jag börjar se resultat! För lustigt nog och anledningen till varför jag ville väga mig imorse var för att jag igår kände hela dagen att "Shit, kroppen känns tightare än tidigare...kan det vara så?!" Och hörrni, detta trots sjukdom med massa mat i magen (bottenlösa Nina) och mindre träning. Så med den träningen jag vill och kosten jag vill så kan jag nog gå hur långt som helst! :) Men efter 60kg så skiter jag i vad som står på vågen, då vill jag ju ha lite synliga muskler också :)


Snygga Jennifer Nicole Lee. som själv droppat många klädstorlekar och ändrat sin livsstil.

Motto att leva efter: Get fit or die trying! :)

Puss på er! Nu är det jobb igen och utbildning för våra butikschefer står på schemat!

Ps. Först KISSA! haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar