lördag 11 februari 2012

Mat som ökar förbränningen!

Go kväll alla fina!

Snart är det dags för filmkväll här hemma hos :) Barnen sover, ljusen är tända och jag njuter av en kopp grönt te och har dukat upp med massa bubbelvatten. Nicklas har ätit en Daimglass och har lite mjölkchoklad kvar att njuta av :) Ikväll är inge problem för mig att avstå sötsaker. Är inte det minsta sugen och behöver därför inte ens ersätta med exempelvis Kesella med vanilj/kanel, nötter, oliver, brieost m.m. Är nöjd och belåten helt enkelt :) P.s Har inte tuggat tuggummi alls på hela veckan hittills, då jag tror att det varit en liten bov för mig som triggat igång att jag känner mig hungrig och sugen oftare. För hallå? jag kan omöjligt vara hungrig när jag äter 5 ggr per dag!!!! ;)



Vill passa på att tipsa om enkla knep man kan ta till i vardagen för att öka förbränningen i kroppen, och det vill man ju! Direkt efter cardiopasset vill man förlänga förbränningen och styrketräning förbränner ju i upp till 3 dagar efteråt, då är det ju super viktigt att hjälpa förbränningen lite extra! Och med hjälp av dessa kryddor och livsmedel så är det både gott och enkelt! :)

12 exempel på matvaror som ger kroppen en extra kick:
Hallon
Rädisor
Chili (the hotter the better)
Kanel
Ingefära
Vitlök
Lax
Kokos
Vattenmelon
Grönt te
Kaffe
Senap

Och det kanske bara är jag, men efter varje rad (förutom Kaffe) säger jag MUMS! :) Jag kör mkt av vitlök, grönt te, försöker med chili(inte så barnvänligt), lax, hallon ibland, dijonsenap och KANEL. Jag knarkar kanel just nu haha :) Så fort jag äter enbart keso eller kesella som mellis så blir det ett tjockt lager med kanel på, som jag även fyller på innan jag ätit klart! NomNom! :) Kokos tar jag också på ibland tillsammans med lite hackade nötter :) Bättre kan det inte bli proteinboost+förbränningsboost!

Nu lite tränings inspiration i rosa toner :) *I LIKE* och med det säger jag; Ha en mysig kväll och sussa sött! :)











Get fit or die trying! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar