måndag 27 februari 2012

I need a detox!

Beautiful monday morning! Goooood morgon goooooood morgon! ;)

Fortfarande inte helt på banan så blir till å stanna hemma idag från jobbet, dock kommer jag nog ändå behöva jobba :P men ja ni fattar, inte sitta på jobbet och snora iaf...Min helg har varit som sjukdoms helgen brukar vara för mig, vissa äter inget när de känner sig sjuka, Mamma-Nina är totalt botten lös, och måste ha nått i munnen typ hela tiden. Det jag har i munnen får gärna vara sött också ;) hehe. Så ja Gaby jag förstår vad du menar med att helgen har bestått av massa sug efter onyttigheter.

Nom Nom Nom sa gottegrisen, efter halva skålen sa magen aj aj aj ;)

Höll mig iaf bara till det värsta svullandet på fredagen....smågodis, ben & jerrys, marabou mjölkchoklad....nom nom nom ;) På lördagen och söndagen höll jag mig istället till nötter och brieost, vilket är godkända snacks enligt min kost, meeeeen i de mängderna jag åt?! Not so much I think ;) och 4 rutor 85% choklad åkte ner i min mage igår kväll också. Måste ju avsluta på topp ;) haha

Bästa Brieosten EVER, om ni inte visste det redan ;)


bild cred.
Men som fina Lellie så fint sa i sin blogg "Ny vecka på måndag, nya tag!" Och det är sant! Man ska unna sig och inte få ångest över det! Livet är till för att levas, och är man duktig med träning och kost i övrigt så får man "busa" till det ibland med sötsaker. När man gör det väljer man själv, 1 gång i veckan, 2 ggr i veckan, 1 gång i månaden...eller ja hur man nu vill. Men vi vet ju alla att varje dag inte är ett vinnande koncept om man vill se framgång i sin kropp efter all träning man lägger tid på. Nu blir det sockerfritt igen för mig i iaf 2 veckor, på bröllopet så gissar jag att jag vill äta bröllopstårta ;) Men vi får se. Är jag sugen så äter jag, är jag inte så äter jag inte. :)


Nu sitter jag och detoxar mig själv med massa massa massa MASSA vatten och grönt te hehe. Måste kissa ut alla sockergifter som jag har i kroppen känner jag ;) Nää nu ska jag jobba lite tänkte jag...Imorgon måste jag vara frisk, för då ska jag till frissan efter jobbet! weeehoooopoooo! :) Blir ljusare och kortare igen är planen! 


Ha en grym dag mina gottegrisar ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar