onsdag 15 februari 2012

Crossfit ikväll!

God dag! :)

BAH vilken tråkig start på morgonen idag när jag fastna i kommunaltrafiken :( För sen buss, som gjorde att jag missa andra bussen, som gjorde att jag var tvungen att åka tillbaka och ta en annan resväg för att inte behöva stå 30 min och vänta på nästa buss! Kul? NEJ! Aja, twinsen var underbart söta i morse iaf, träningsvärken i mina armar fick lida när pulkorna skulle dras till dagis i 5 cm nyfallen snö *arbetshästen Nina* Just då tänkte jag tanken: " Om nån frågar mig just nu, i denna sekund, om man ska skaffa barn, skulle mitt svar vara NEJ!" haha :) Sjukt tungt, och märker nu att jag stretchade alldeles för lite efter överkroppspasset i måndags. Stel som ett kylskåp! Inte bra inte bra!

Note to self: Bli bättre på att strecha efter gympassen!

Ikväll blir det träningen igen, Nicklas ska köra direkt när kidsen somnat. Sen när han är klar så är det min tur. vet inte alls vad jag är sugen på faktiskt. Kanske lite Crossfit inspirerat pass? Inte alls sugen på löpning iaf (Konstigt nog) Det blir nog imorgon istället tror jag :) Med Crossfit inspirerat pass menar jag att jag kör ca 5 olika övningar i 4 set. och varje övning körs i 50 sek och 10 sek vila mellan dem (typ tiden för att byta till nästa)

Exempel:

- Burpees
- Crazy Ivans
- Planka med hantelrodd
- Hopprep
- V med pilatesboll

Bra kombi av både styrka för mage, armar, och hålla upp flåset :)


Har precis fått i mig min lunch, Blev rester från igår + förregår = Fetaostcreme fylld fläskfile med broccoli och Kesellasås med sambal oelek. Gott och enkelt! Och Billigt ;) Ikväll så ska männen i mitt liv äta falukrov så för mig blir det en matigare sallad med antingen tonfisk eller makrill tror jag, och förmodligen detsamma till lunch imorgon. Gott och enkelt ;)

Direkt efter jobbet idag ska jag iväg och ta en fika med bride-to-be Madde och Malle i Sollentuna C. Gud så trevligt! :) Får se till bara att inte glömma äta min mellis vid 3 så jag inte storknar av hunger innan jag är hemma vid 19! *skalman mat och sov klockan*

Nää nu är det dax att kissa ut allt vatten och grönt te igen ;) Sen iväg på möte!

ha en fortsatt grym dag!

Ps. Bilder på kidsens nya frillor kommer upp så fort jag fixat bilder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar