lördag 11 februari 2012

Hello Saturday!

God morgon!

Är uppe innan tuppen och innan resten av familjen för den delen också. Igår kväll kräktes Oliver runt nio tiden, men sen inge mer, men han var orolig i magen märkte man. Så det blev till att sova med honom på en madrass i vardagsrummet, vi vill inte att han sover själv och kanske drunknar i kräk och vi vill inte att han spyr ner våran säng hehe :) Så då är detta enda lösningen. Jag bytte passet med Nicklas mitt i natten, sen kom de in till våran säng runt 3 då kan sovit och inte kräkts nått, och *peppar peppar* inte kräkts nått hittills heller. Dock så sover han oroligt och bökar så det innebär att man själv inte sover så bra. Sen vaknade Lucas kl 5 och hade kissat ner sig totalt, så det var bara byta blöja och fixa i sängen hans. Dock somnade han om den lilla tröttmössan. Jag kunde inte somna om!! Kom på en grej jag behövde göra (jobbet) så jag satte igång datorn. Och sen när jag var klar med det så var klockan halv sex. Oliver vaknar alltid mellan halv sex och sex så jag ansåg att det inte var någon ide att somna om, har lovat Nicklas sovmorgon idag så morgonpasset var mitt. MEN har mina underbara små barn vaknat ännu? eh näää och klockan är halv sju. *TYPISKT* aja, skönt att de sover och jag får tid att slösurfa och blogga lite ;)

Blev som sagt gymmet igår en sväng vid åtta tiden. Men dock endast löpning 3,5 km, ca 20 min, och det fick räcka då jag kände att Nicklas ville ha mitt sällskap hemma :) * kompromissa* Och den bästa träningen är den som blir av oavsett längd, tid på dygnet och typ av träning. Glöm aldrig det! :)

Glömde nämna min super middag igår som jag slängde ihop när Nicklas beställde och åt pizza. Omelett som jag använde som wrap och fyllde med tonfisk-kesella röra, spenat, svamp och avokado! Vilken proteinbomb! :) Och mkt gott också! Missade att ta bild som vanligt, måste bli bättre på det! Men sjukt enkelt att göra. Recept nedan:

Omelettwrap:
2 ägg
En skvätt grädde
En skvätt vatten

Stek som en omelett/pannkaka. Låt svalna om man vill.

Tonfiskröra:
mängd tonfisk efter smak
ca 1dl Kesella 1%
fin hackad halv rödlök
kryddor efter smak: Jag hade peppar, basilika, cayennepeppar och chilipeppar.

sedan hade jag i en delad halv avokado, färsk spenat, stekte på 2 champinjoner. Bredde på röran på wrappen och sen på med resten av ingredienserna som man vill ha och rulla ihop till en rulle. Gott och mkt mättande :) Denna körde jag lite light variant på förutom grädden i omeletten, men annars hade jag nog kört 50/50 med creme fraiche och majonär i tonfiskröran istället för kesella för att få det ännu smarrigare! ;)

Nää nu har Oliver vaknat och kollar på Bolibompa och äter välling. Be till gudarna nu att maten stannar i magen!!!! Och att vi slipper en sjukdoms helg. Själv ska jag försöka njuta av kylan utomhus så gott jag kan med varma kläder och mkt Friggs gröna vanilj te! :)

Brrrr kaaaaallt!!! 
Längtar som bara den till vår, sommar, värme och sooooool!!
Snyggt, vitt, sommar, fit, GE MIG! :)


Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar