lördag 11 februari 2012

Micro Whey Active eller Pure Whey Isolate 95?!

Pure Whey Isolate 95 (Laktosfri). 1kg 399:- från www.sportkost.se 
Micro Whey Active 1kg 219:- från www.svenskkosttillskott.se

Dessa två står jag nu och väljer i mellan, och nej tack inga mer förslag på andra, har redan surfat länge nog ibland alla märken och varianter ;) This is the final two!

Pure Whey Isolate 95 - En laktosfri, typ noll kolisar(0,3g per portion), och utan aspartam. Minus att smaken nog inte är lika god.

Micro Whey Active - Tipsad av kunnig kollega, ska vara god, har lågt innehåll av kolisar (1g per portion), och billigare än den andra. Minus att den har aspartam som sötningsmedel. Dock är jag inte känslig för det men föredrar andra varianter. Men det lutar ändå mot denna, billigare och godare. Man vill ju inte hålla för näsan när man dricker den ;)

Men vi får se, beslutet ska jag ta imorgon :) NU gymmet!

Puss på er!

Get fit or die trying! :)

1 kommentar:

  1. Jag har druckit från Self och tyckte den var helt ok i smaken, går att få ner. Dock är jag mer än nöjd med min billigare proteindricka från kolozzeum (utan mellanhänder= mindre kostnad)men den har 0,25g/portion mer kolisar än från self)för den smakar underbart :) Som en efterrätt helt enkelt! :)

    SvaraRadera