måndag 27 februari 2012

Jobb på måndagskvällen!

God kväll!

Här sitter jag och snorar, nyser och jobbar hemifrån på kvällen *måste komma ikapp*
Idag var jag och både hämtade och lämnade kidsen. Vid hämtning var det en ögongeggig Oliver jag möttes av.....sen kommer fröken fram och informerar om att hon han tvättat ur dem, och det kom tillbaka lika fort efter vilan. Betyder bara en sak.....Ögoninflammation.......vilket betyder = inte välkommen till dagis på resten av veckan.....!!!! MEN VA FEEEEEEEEN! Och det smittar ju som fen och hans moster. Så det är väl bara räkna ner tills Lucas blir smittad. Tydligen har Olivers bästis Karl på dagis fått det igår. *Jäkla dagisbaciller*

Så en Nina som redan ligger efter på jobbschemat ska vabba imorgon. Vi kör varannan gång och det är min tur, så det blir först jobb på onsdag, sen vab på torsdag, sen jobb fredag. Oh so not good. :/ Aja. Hur firades detta mån tro?

Nom Nom Nom sa godisgrisen i Mamma-Nina.
Japp, bilden säger allt. Jag tröstade mig själv med lite mer godis. hahaha. Karaktären är som bortblåst! Bra kost går hand i hand med träning för mig. Och utebliven träning pga sjukdom gör att kosten är lika med katastrofal. aja, nu dag och nya tag var det ja! Tur att klockan är över tio, snart är det en ny dag, men nya tag. Och from NU 2 veckor utan socker. hahaha ;) så det kan bliiiii. *tihi* Om det var gott? Oh ja, godis är alltid gott. Den som säger nått annat ljuger!

Jag hoppas få till lite träning i slutet på veckan iaf, skulle behövas.....men om det inte blir av så är det inte hela världen. Då blir det nya tag nästa vecka istället, förhoppningsvis pigga och krya alla fyra här i Silverdal!!! Hoppas kunna gå på en inplanerad avslutningsmiddag/kväll för en kollega på fredag också. ÅH vore ju så kul. och seeeeeen så måste jag orka/hinna läsa mer i min nya bok; har köpt "The Secret" till min lilla iphone. Nu jäklar ska jag hitta ett nytt sätt att tänka på och massa ny lycka i livet shall come my way :) Har ni läst den?? Eller vill ni också läsa den? Jag är typ 5 sidor in i boken så för tidigt och säga vad jag tycker. Men är kul att läsa nått som får en att tänka lite iaf, kan ju inte bara sluka fitnesstidingar ju ;)

Nää nu ska jag jobba lite till sen ska jag och min godisfyllda mage tacka för oss och hoppas att vi får sova nått i natt och att inte Oliver bökar runt stackarn. :/

Puss på er.

Ps. Visst gillar ni att läsa och se att tom jag är mänsklig/godisgris? ;) Jag väljer att vara ärlig med det för ni ska inte tro att jag skriver om min kost och träning i denna blogg för att rubb it in someones faces, utan det är för att peppa och motivera mig själv(och er), och hålla lite track på vad jag gör med min träning. Och jag hoppas att min "mänskliga-sida" som inte är 100% korrekt kosthållning och 4-5 ggr i veckan tränings tokig också kan bidra med nått bra till bloggen :) Tom solen har sina fläckar och mindre bra tränings och kost veckor. Det jämnar ut att och ger bra balans i livet tror jag!

Natti natti på er sen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar