onsdag 15 februari 2012

LCHF Tacos drömmar!

Tjoho på er!

Här sitter jag hemma ensamen med barn som ÄNTLIGEN sover. Lucas bökade som feeen och pappagris som han är just nu så ser han på mig, hans blick spottar mig i ansiktet, och han fortsätter gnälla. Papsen kommer in, och det är som om hans händer är gjorda av guld. Ungen tystnar, ehmm barnet tystnar menar jag såklart ;) Iaf, nu är min älskade nere och tränar *stolt fästmö* :) Så jag får ta det sena passet! Jag håller mig borta från soffan, och har tänkt upp i lyan + såklart så sippar jag på en Celsius! Att träna efter 21 är aldrig en höjdare, men om det är det enda alternativet så är det ett måste :) Men sitter här och läser träningsbloggar och taggar till *intalar sig själv att hon är pepp*

Läste precis i Smaljeansens blogg om tacoskal gjorda av ost, har hört om dem förut men glömt bort dem.
Nu blev jag dock sjukt sugen på att prova. Ost är ju gott, kan inte vara äckligt ;)

Blid från Smaljeansens blogg
LCHF Tacoskal (Per skal)

1,5 dl Riven ost (valfri sort, valfri fett %)
eventuell kryddning

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200 grader. Riv så mkt ost som du behöver beroende på hur många skal som ska göras, eller använd färdigriven ost. Lägg ett bakplåtspapper på plåten och lägg ut osten i små högar (ca1,5dl i varje). Grädda mitt i ugnen i ca 10 min tills de smällt och fått lite färg. Låt svalna en kort stund, ta sedan bort dem från plåten och lägg i nått som kan forma dem lite böjda medan de stelnar, exempelvis ett glas, kopp el dylikt. Men man bör nog se till så att man får en U-form på dem och inte ett O. Annars blir det bökigt att fylla ;) Dessa ska jag nog prova att göra på fredag, lite tacotajm ;) Jag kommer använda färdig tacokrydda då, trots E-ämnen och skit, så sällan som jag äter det så är det lugnt anser jag! Kommer ha smakrik ost *love it* förmodligen även mixa typ gratängost/tacoost med parmesanost *gott*. Så det blir riktigt smakrikt. Och sen servera med "Normala" taco tillbehör! Nom Nom. Det vattnas redan i munnen ;)

Vill ni att jag lägger upp mer recept här på bloggen?! :) Hojta till i sånt fall. Ser på statistiken nämligen att de är just de sidorna ni kollar mest på! 

Nu mer surfande och nedräkning till gymmet! :) 

Get fit or die trying! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar